Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag fÄr ett vÀldigt högfrekvent pip i monitorerna, men bara nÀr Logic Àr igÄng. Lyssnar jag pÄ itunes eller liknande fungerar det utmÀrkt. Vad kan det bero pÄ?

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat

Nepp, jag har ett par Samson Resolv 65a.

Vad Àr grejen med ESI dÄ?

Jag hade inte pipet förut nÀr jag körde med datorns(mac pro) interna ljudkort till mixern och sen till monitorerna. Sen jag körde igÄng min nya mixer med inbyggt ljudkort har monitorn börjat pipa. Kopplar jag dÀremot hörlurar eller vanliga datorhögtalare in i mixern fÄr jag inget pip.

• 2 veckor senare...
Postat

Bump....

Ingen som kan hjÀlpa mig? Det Àr ett helvete att sitta med tinnitus ut ur monitorerna hela tiden.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
Bump....

Ingen som kan hjÀlpa mig? Det Àr ett helvete att sitta med tinnitus ut ur monitorerna hela tiden.

antagligen sent att skriva ett svar nu, men ajg hade samma problem innan.

jag antar att du anvÀnder macens interna ljudkort plus det externa? för nÀr jag gjorde det sÄ fick jag ett likadant pip. dock nÀr jag drog ut sladden frÄn hörlursutgÄngen till mitt högalarsystem s försvan det.. kansek till nÄgon hjÀlp : )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.