Jump to content
Annons

Automatiseringen i Logic synkar inte helt


ozric

Recommended Posts

Hej,

Är det någon annan som upplever automatiseringen i Logic (8 kör jag, men hade nog samma problem i 7an) lite knepig?

Jag upplever det som att den börjar för tidigt med en automatisering. Dvs jag sätter ut noder på ett visst ställe, men den börjar några millisekunder tidigare att processa dem.

Går det att fin-justera detta nånstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

nä, det är inte bara du....jag har haft problem med det när jag gjort meckiga automatiseringar faktiskt....mkt irriterande minns jag.

Dock minns jag inte vad jag skulle göra, och jag har inte tänkt på det på länge, så antingen har jag inte hamnat i den situationen igen, eller så har jag hittat nått annat sätt att lösa problemet på.........!

behöver jag påpeka att jag lider av guldfisksyndromet?? jag glömmer väldigt mkt väldigt fort!! haha... 😄

det finns en sak, lite off topic, som jag saknar från min tid med Nuendo....och det är att kunna sänka volymen på en "kloss" bara genom att ta tag i överkanten av den och dra ner....liksom. det blir ju samma resultat som att rita alla jävla trådar hit och dit, men det var så snabbt och enkelt på något sätt! jaja.... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Automationen i Logic ska vara "sample accurate", om du inte har råkat stänga av det förstås (Preferences > Audio > General > Sample Accurate Automation). Annars kanske det är pluggen du försöker styra som inte svarar fort nog helt enkelt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Automationen i Logic ska vara "sample accurate", om du inte har råkat stänga av det förstås (Preferences > Audio > General > Sample Accurate Automation). Annars kanske det är pluggen du försöker styra som inte svarar fort nog helt enkelt?

mjä, det är ett fenomen som uppkommer med alla pluggar. Dock är default inställt som "Volume, pan and send" och kanske skall vara "Volume, pan, send och plugin-parameters". Låter ju rätt i mina öron iallafall. Skall testa, tack för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har märkt av detta problem igen, och "löste" det genom att stänga av all plugin delaycompensation. När detta var gjort kunde man ratta volymen med automation HELT tight.

När den compenserar för pluggarna, följer tydligen inte automationen med i "flytten", så då hamnar den lite lite fel, vilket blev riktigt knas i detta fall....

Tyvärr gör det att man måste fixa alla dessa automationer först, spår för spår, och sedan dra en bounce, för att där börja jobba vidare med alla olika pluggar, eftersom det blir jätteknasigt när delaycompensation är avstängd.

Om detta är ett fel som alla har hoppas jag apple fixar det......

eller så är det bara vår dator som är för seeg...!?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...