KaptenKresh Postat 16 mars 2008 Postat 16 mars 2008 Jag har ett jätteviktigt projekt som ska vara färdigt imorgon och som jag har gjort klart under helgen. Men nu när jag ska exportera det (I Cubase LE/Rewire reason ) så får jag vid 11% error meddelandet: A Serious problem has occoured; Please try to save your project under another name and restart cubasele.exe. If the problem persists, contact Steinberg tech support, and the created file D:/program/Steinberg/CubaseLE/Log något. Undrar vad detta beror på, och är i behov av en lösning snabbt!' Har hört tillräckligt med kommentarer som "Cubase LE suger, köp 4an" det kan ju knappast bara bero på att cubase le är dåligt. Hoppas på svar! EDIT: Specs: PC AMD x2 3000+, Lexicon Lambda USB, Cubase LE, Reason 4.
KaptenKresh Postat 16 mars 2008 Trådstartare Postat 16 mars 2008 (redigerat) Tack för svaret! Jag skrev faktiskt aldrig att jag försöker konvertera till MP3 😆, inget format fungerar, varken WAV, AIF eller något annat... Redigerat 16 mars 2008 av KaptenKresh
drloop (oregistrerad) Postat 16 mars 2008 Postat 16 mars 2008 Få se nu... har du någon av de 8 bussarna ledig? Ett trick du kan prova är att köra alla dina spår via en buss och spela in denna i realtid, tror jag iallafall. Har inte LE så...
KaptenKresh Postat 16 mars 2008 Trådstartare Postat 16 mars 2008 😆 Inte jätte high på Cubase, och har inte överdrivet mycket tid, vad innebär det? Om du kunde utveckla lite så skulle jag vara grymt tacksam!
KaptenKresh Postat 16 mars 2008 Trådstartare Postat 16 mars 2008 Problemet löst! Jag kopierade alla spår till ett nytt cubase projekt, och då fungerar det att exportera. Däremot är alla VSTi/Effekter borta, kan det vara någon av dom som ställer till det?
AstaSlash Postat 16 mars 2008 Postat 16 mars 2008 haha, shit. Hade exakt samma problem för nått år sen. Hade tidspress som fan , och gjorde precis som dig. fyfan för Le ibland. har ingen aning vad det berodde på.
drloop (oregistrerad) Postat 16 mars 2008 Postat 16 mars 2008 haha, shit. Hade exakt samma problem för nått år sen. Hade tidspress som fan , och gjorde precis som dig. fyfan för Le ibland. har ingen aning vad det berodde på. Jag tror inte det beror på Cubase LE. Som kaptenen är inne på, det kan vara en plugg som orsakar problem...
KaptenKresh Postat 17 mars 2008 Trådstartare Postat 17 mars 2008 Det är lite intressant faktiskt, undrar vad som hände, för när jag kopierade allt till ett nytt projekt så blev jag tvungen att lägga på alla effekter på nytt... Men jag använde ju samma plugins andra gången 🙂 Men det kanske börjar bli dags att uppgradera från Cubase LE, det stämmer 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.