joeljungell (oregistrerad) Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 (redigerat) Hejsan, jag står inför ett svårt val nu den kommande tiden. Eftersom marknaden och urvalen utav ljudkort (både externa och interna) är såpass bred och stor så får jag beslutsångest bara jag tittar in på musikbörsen eller liknande, så jag vänder mig till er! Jag kör med programmen Ableton Live 6 & Reason 4, mitt midiklaviatur (om det ens spelar roll) är CME UF70. Jag är på jakt efter bästa möjliga ljudkort till mig, jag kör endast med dom programmen så jag har inte så stor nytta utav analoga portar på kortet! Priset får ligga mellan 1000 - 3000:- Hoppas ni har tips och ideér på vilket kort jag ska införskaffa mig. Både externa och interna är välkommet! Så låt kunskapen flöda! Tack på förhand 🙂 // joel jungell PS : jag använder Windows Vista Redigerat 15 mars 2008 av joeljungell
ThomasJ Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 Hej och välkommen. kika på dessa trådar: https://www.studio.se/index.php?showtopic=10781 https://www.studio.se/index.php?showtopic=4061 Ett tips ät att söka på forumet innan du postar, så slipper vi massa trådar om samma sak.
Linus Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 jag kör endast med dom programmen så jag har inte så stor nytta utav analoga portar på kortet! Förstår jag rätt? Du använder enbart mjukvarusyntar och behöver inte mer än 1 ingång och 1 stereoutgång? Då duger ett E-MU 0404 PCI för strax under tusenlappen...
joeljungell (oregistrerad) Postat 16 mars 2008 Postat 16 mars 2008 jag kör endast med dom programmen så jag har inte så stor nytta utav analoga portar på kortet! Förstår jag rätt? Du använder enbart mjukvarusyntar och behöver inte mer än 1 ingång och 1 stereoutgång? Då duger ett E-MU 0404 PCI för strax under tusenlappen... Det blir ett M-AUDIO FW410 tack vare alla lovord och har själv suttit vid ett sådant och ljudet va fenomenalt! Tack ändå! =)
Linus Postat 16 mars 2008 Postat 16 mars 2008 (redigerat) Själv hatar jag Firewire 410 pga att Mac-drivrutinerna är fruktansvärt opålitliga. 🙂 Har haft lust att kasta det i väggen flera gånger. Well well... Kortet ser ju riktigt bra ut på pappret. Dessutom, varför köpa ett externt kort med massa utgångar om du har en stationär dator och inga stora behov? 😄 Redigerat 16 mars 2008 av Linus
joeljungell (oregistrerad) Postat 16 mars 2008 Postat 16 mars 2008 Själv hatar jag Firewire 410 pga att Mac-drivrutinerna är fruktansvärt opålitliga. 😄Har haft lust att kasta det i väggen flera gånger. Well well... Kortet ser ju riktigt bra ut på pappret. Dessutom, varför köpa ett externt kort med massa utgångar om du har en stationär dator och inga stora behov? 🙂 Mac-drivisarna må va dåliga men jag kör PC (yaaay, 🙁 ) Nej men varför köpa ett kort om man senare måste uppgradera direkt då man känner att "hmmz, vill pröva nå nytt" Lika bra att köpa nånting man kan ha en bra stund, så det blir värt pengarna 😄 + Den matchar min CME UF70 frunktansvärt bra i designen 🙂 hehe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.