Jump to content
Annons

Låtkritik


eddde

Recommended Posts

nu får jag väl antagligen skäll för att jag postar fel, men jag vet inte var jag ska lägga denna tråd riktigt. Jag la ut en låt i låtkritik, jag kan inte ladda hem den själv, men den ligger ute där.

Ingen har laddat hem den heller, jag vet inte om det beror på att folk är väldigt ointresserade av just min låt eller om det är något fel :-/

tacksam för hjälp!

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dom måste godkänna din låt innan den går att ladda ner. Fast du kanske har kommit förbi det?

Men sen kan jag hålla med om att det inte fungerar. Jag laddade upp en låt den 4 Februari. Har inte fått en enda kommentar hittils. Va ska man göra för att folk ska lyssna på ens grejer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå jag har fått den godkänd, men om du laddade upp en låt för över en månad sen och ingen har lyssnat än så är det kanske dumt att ha några förhoppningar om att nån ska lyssna, tyckte bara det var konstigt eftersom resten av låtarna ser ut att iallfall ha fått någon kommentar 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

okej, ser det nu, visste inte att man kunde se hur många som laddat ner, trist att ingen har nån kommentar då ... 🙁

men nu har jag iallfall fått en kommentar av en snäll själ! så det var väldigt uppskattat!

Redigerat av eddde
Link to comment
Dela på andra sajter

okej, ser det nu, visste inte att man kunde se hur många som laddat ner, trist att ingen har nån kommentar då ... 🙁

men nu har jag iallfall fått en kommentar av en snäll själ! så det var väldigt uppskattat!

Sådär nu har jag också kommenterat låten, vilket jag inte gjorde första gången 🙂

Så då har jag bidragit till att förstärka tesen "gnäll lönar sig" ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

det bästa sättet att få kommentarer är nog att kommentera andras låtar 😉

Jo visst lönar det sig kanske att kommentera andras låtar.

Man hoppas ju att få kommentarer och synpunkter från några rutinerade själar som har kunskap och vana att kritisera musik.

Jag upplever att det är svårare nuförtiden att få bra omdömmen för att det är så många som är medlemmar i Studio forumet. Mycke passerar säkert obemärkt. Tyvärr.

Jag har själv fått bra kritik på alster som jag har laddat upp tidigare och dessa råd har hjälpt mig enormt med mitt skapande. Visst är det jätte kul att få en kommantar om att ens låt är bra och att nån gillar det dom hör. Men det är ju faktiskt detaljerna man vill få kommentarer om. Vad som låter bra och vad som låter mindre bra. Det är ju därför man lägger upp en låt! Andra hör ju på ett annat sätt än man själv gör. Lite tips om vad man borde gjort annorlunda eller nåt annat som ligger fel. Viktigast är nog ändå att man inte går in och totalsågar nåt som nån har lagt ner hela sin själ på att tillverka. Det kan slå undan benen fullständigt på skaparen.

Själv lyssnar jag mycke på andras låtar här på forumet men jag har inte kommenterat så många, just för att jag känner att jag inte riktigt har kompetensen att ge bra tips eller råd. Väldigt mycke av det man hör här är ändå bra musik!

Så vi fortsätter att lägga upp låtar och hoppas på ett guldkorn till kommentar som får en att utvecklas lite till......

Tack till alla i förväg 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...