Jump to content
Annons

Få bort det "sprakande" ljudet i FL 7


Hooken88

Recommended Posts

Hej!

Har precis bytat från Reason 4 till FL Studio 7 men har dock ett problem. När jag håller på och göra musik i programmet har jag ett iriterande ljud som "sprakar" när man trycker ned tangenterna i Pianorollen.

T.ex Då jag trycker ner en tangent i pianorollen på Eurogate ( standard för trance låt) så får jag ett sprakande ljud med, har testat i både hågtalare och hörlurar men det är kvar!

Vad kan vara felet och hur får jag bort det ?

Tacksam för svar!

/Hooken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Går cpu-mätaren i taket?

Det är inte väldigt hög volym?

Nej, cpu-mätaren ligger på 20 och volymen e inte hög. Så det e ngt annats som e fel ? men vad ? kan det va något med inställningarna på mitt ljudkort lr ?

Link to comment
Dela på andra sajter

8T6Illusion (oregistrerad)
Hej!

Har precis bytat från Reason 4 till FL Studio 7 men har dock ett problem. När jag håller på och göra musik i programmet har jag ett iriterande ljud som "sprakar" när man trycker ned tangenterna i Pianorollen.

T.ex Då jag trycker ner en tangent i pianorollen på Eurogate ( standard för trance låt) så får jag ett sprakande ljud med, har testat i både hågtalare och hörlurar men det är kvar!

Vad kan vara felet och hur får jag bort det ?

Tacksam för svar!

/Hooken

har du testat å gå in på audio settings och ändra direct sound properties..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har precis bytat från Reason 4 till FL Studio 7 men har dock ett problem. När jag håller på och göra musik i programmet har jag ett iriterande ljud som "sprakar" när man trycker ned tangenterna i Pianorollen.

T.ex Då jag trycker ner en tangent i pianorollen på Eurogate ( standard för trance låt) så får jag ett sprakande ljud med, har testat i både hågtalare och hörlurar men det är kvar!

Vad kan vara felet och hur får jag bort det ?

Tacksam för svar!

/Hooken

har du testat å gå in på audio settings och ändra direct sound properties..

Eller tittat så micen eller synthen om du nu har det, är kopplad till någon av kanalerna på mixern.. Så var det för mig, jag förstod inte heller var det var som sprakade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...