Rocko34 Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag fÄr inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men nÀr jag försöker i samplitude sÄ hÀnder inget.
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag fÄr inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men nÀr jag försöker i samplitude sÄ hÀnder inget. Jag mÄste bara frÄga, kanske Àr en skum frÄga, du Àr inte min kusin va? MVH Anders
Rocko34 Postat 2 mars 2008 TrÄdstartare Postat 2 mars 2008 Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag fÄr inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men nÀr jag försöker i samplitude sÄ hÀnder inget. Jag mÄste bara frÄga, kanske Àr en skum frÄga, du Àr inte min kusin va? MVH Anders joo det Àr jag
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag fĂ„r inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men nĂ€r jag försöker i samplitude sĂ„ hĂ€nder inget. Jag mĂ„ste bara frĂ„ga, kanske Ă€r en skum frĂ„ga, du Ă€r inte min kusin va? MVH Anders joo det Ă€r jag haha....vĂ€lkommen hit grabben đ Nu kommer du sĂ€kert fĂ„ hjĂ€lp av nĂ„gon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte Ă€r hemma i den miljön för fem öre đ
Rocko34 Postat 2 mars 2008 TrĂ„dstartare Postat 2 mars 2008 Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag fĂ„r inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men nĂ€r jag försöker i samplitude sĂ„ hĂ€nder inget. Jag mĂ„ste bara frĂ„ga, kanske Ă€r en skum frĂ„ga, du Ă€r inte min kusin va? MVH Anders joo det Ă€r jag haha....vĂ€lkommen hit grabben đ Nu kommer du sĂ€kert fĂ„ hjĂ€lp av nĂ„gon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte Ă€r hemma i den miljön för fem öre đ joo man fĂ„r vell hoppas för jag Ă€r ju inte speciellt bra pĂ„ sĂ„nt hĂ€r
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag fĂ„r inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men nĂ€r jag försöker i samplitude sĂ„ hĂ€nder inget. Jag mĂ„ste bara frĂ„ga, kanske Ă€r en skum frĂ„ga, du Ă€r inte min kusin va? MVH Anders joo det Ă€r jag haha....vĂ€lkommen hit grabben đ Nu kommer du sĂ€kert fĂ„ hjĂ€lp av nĂ„gon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte Ă€r hemma i den miljön för fem öre đ joo man fĂ„r vell hoppas för jag Ă€r ju inte speciellt bra pĂ„ sĂ„nt hĂ€r Det Ă€r ingen i början, men man lĂ€r sig lite successivt. Hoppas nĂ„gon hjĂ€lper dig sĂ„ du fĂ„r ordning pĂ„ det đ Folk kommer nog undra hur dina instĂ€llningar i samplitude Ă€r, att du har valt firefly som ljudkort osv, rĂ€tt ingĂ„ng pĂ„ kanalen, att du har satt pĂ„ fantommatningen.
Rocko34 Postat 2 mars 2008 TrÄdstartare Postat 2 mars 2008 (redigerat) jepp allt det har jag gjort .. Redigerat 2 mars 2008 av Rocko34
maart (oregistrerad) Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 jag kan inte Samplitude men i de flesta DAWs brukar man behöva klicka i "record enable" pÄ spÄret man ska spela in pÄ... det Àr inget sÄnt du har missat?
Rocko34 Postat 2 mars 2008 TrÄdstartare Postat 2 mars 2008 jag kan inte Samplitude men i de flesta DAWs brukar man behöva klicka i "record enable" pÄ spÄret man ska spela in pÄ... det Àr inget sÄnt du har missat? nÀÀ det Àr inte det ..
Anders F Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Kom pĂ„ en sak. Har du valt fireflys ASIO i Samplitude? Vet inte om det har nĂ„gon betydelse, men alla tankar Ă€r ju bra tankar, utom de som Ă€r fel đ
Rocko34 Postat 2 mars 2008 TrÄdstartare Postat 2 mars 2008 (redigerat) jaa jag har hÄlt pÄ nu ett tag och det som hÀnder nu Àr att nÀr jag har ASIO sÄ funkar det bara att spela in gitarr och nÀr jag ska spela in mic sÄ mÄste jag ha den instÀlld pÄ WDM Redigerat 2 mars 2008 av Rocko34
Anders F Postat 3 mars 2008 Postat 3 mars 2008 (redigerat) Bumpar denna Ă„t min mycket snĂ€lla kusin. Kom igen nu alla ni som sitter med PC-datorer och samplitude och hjĂ€lp honom đ Redigerat 3 mars 2008 av Gizmozis
Rocko34 Postat 3 mars 2008 TrÄdstartare Postat 3 mars 2008 bara sÄ ni vet sÄ kan jag nÀstan inget om inspelning, ljudkort och sÄdana saker, började precis sÄ alla tips Àr bra ..
ThomasJ Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Okej, 1: Kika i instÀllnigana i din sequnser sÄ att ljudkortet Àr aktiverat dÀr. 2: Avinstallera kortet hel, rebota och installera det igen. 3: Prova annan drivrutin ifrÄn kortets hemsida
ThomasJ Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 jaa jag har hÄlt pÄ nu ett tag och det som hÀnder nu Àr att nÀr jag har ASIO sÄ funkar det bara att spela in gitarr och nÀr jag ska spela in mic sÄ mÄste jag ha den instÀlld pÄ WDM dÄ fÄr alltsÄ in ljudet men inte ut det?
Rocko34 Postat 4 mars 2008 TrÄdstartare Postat 4 mars 2008 jaa jag har hÄlt pÄ nu ett tag och det som hÀnder nu Àr att nÀr jag har ASIO sÄ funkar det bara att spela in gitarr och nÀr jag ska spela in mic sÄ mÄste jag ha den instÀlld pÄ WDM dÄ fÄr alltsÄ in ljudet men inte ut det? nÀr jag stÀller in i kontrollpanel att jag ska ha ljudkortets gitarr uttag sÄ funkar allt som det ska, men nÀr jag byter till mic uttaget sÄ funkar det inte med Phonics ASIO. dÄ mÄste jag byta till ASIO directx full duplex driver men dÄ kan jag inte höra det jag spelat in pÄ andra spÄr.
Rocko34 Postat 7 mars 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 mars 2008 Okej,1: Kika i instĂ€llnigana i din sequnser sĂ„ att ljudkortet Ă€r aktiverat dĂ€r. 2: Avinstallera kortet hel, rebota och installera det igen. 3: Prova annan drivrutin ifrĂ„n kortets hemsida Jag testade detta. och det fungerade, tack för tipset đ nu fungerar allt som det ska
Anders F Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 đ Underbart! Nu vĂ€ntar jag bara att fĂ„ höra lite skön rockmusik frĂ„n dig đ //Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.