Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag fÄr inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men nÀr jag försöker i samplitude sÄ hÀnder inget.

Annons
Postat
Hej hej .. jag har precis köpt ett firefly 302 och jag har en kondensator mic. men jag fÄr inte min mic att fungera med Samplitude. jag kan spela in i windows ljudinspelare men nÀr jag försöker i samplitude sÄ hÀnder inget.

Jag mÄste bara frÄga, kanske Àr en skum frÄga, du Àr inte min kusin va?

MVH

Anders

Postat

MVH

Anders

joo det Àr jag

Postat

MVH

Anders

joo det Àr jag

haha....vĂ€lkommen hit grabben 😉 Nu kommer du sĂ€kert fĂ„ hjĂ€lp av nĂ„gon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte Ă€r hemma i den miljön för fem öre 😛

Postat

MVH

Anders

joo det Àr jag

haha....vĂ€lkommen hit grabben 😉 Nu kommer du sĂ€kert fĂ„ hjĂ€lp av nĂ„gon som sitter med PC-dator och inte dumma mig som inte Ă€r hemma i den miljön för fem öre 😛

joo man fÄr vell hoppas för jag Àr ju inte speciellt bra pÄ sÄnt hÀr

Postat

MVH

Anders

joo det Àr jag

joo man fÄr vell hoppas för jag Àr ju inte speciellt bra pÄ sÄnt hÀr

Det Ă€r ingen i början, men man lĂ€r sig lite successivt. Hoppas nĂ„gon hjĂ€lper dig sĂ„ du fĂ„r ordning pĂ„ det 🙂

Folk kommer nog undra hur dina instÀllningar i samplitude Àr, att du har valt firefly som ljudkort osv, rÀtt ingÄng pÄ kanalen, att du har satt pÄ fantommatningen.

maart (oregistrerad)
Postat

jag kan inte Samplitude men i de flesta DAWs brukar man behöva klicka i "record enable" pÄ spÄret man ska spela in pÄ... det Àr inget sÄnt du har missat?

Postat
jag kan inte Samplitude men i de flesta DAWs brukar man behöva klicka i "record enable" pÄ spÄret man ska spela in pÄ... det Àr inget sÄnt du har missat?

nÀÀ det Àr inte det ..

Postat

Kom pĂ„ en sak. Har du valt fireflys ASIO i Samplitude? Vet inte om det har nĂ„gon betydelse, men alla tankar Ă€r ju bra tankar, utom de som Ă€r fel 🙂

Postat (redigerat)

jaa jag har hÄlt pÄ nu ett tag och det som hÀnder nu Àr att nÀr jag har ASIO sÄ funkar det bara att spela in gitarr och nÀr jag ska spela in mic sÄ mÄste jag ha den instÀlld pÄ WDM

Redigerat av Rocko34
Postat (redigerat)

Bumpar denna Ă„t min mycket snĂ€lla kusin. Kom igen nu alla ni som sitter med PC-datorer och samplitude och hjĂ€lp honom 😄

Redigerat av Gizmozis
Postat

bara sÄ ni vet sÄ kan jag nÀstan inget om inspelning, ljudkort och sÄdana saker, började precis sÄ alla tips Àr bra ..

Postat

Okej,

1: Kika i instÀllnigana i din sequnser sÄ att ljudkortet Àr aktiverat dÀr.

2: Avinstallera kortet hel, rebota och installera det igen.

3: Prova annan drivrutin ifrÄn kortets hemsida

Postat
jaa jag har hÄlt pÄ nu ett tag och det som hÀnder nu Àr att nÀr jag har ASIO sÄ funkar det bara att spela in gitarr och nÀr jag ska spela in mic sÄ mÄste jag ha den instÀlld pÄ WDM

dÄ fÄr alltsÄ in ljudet men inte ut det?

Postat

dÄ fÄr alltsÄ in ljudet men inte ut det?

nÀr jag stÀller in i kontrollpanel att jag ska ha ljudkortets gitarr uttag sÄ funkar allt som det ska, men nÀr jag byter till mic uttaget sÄ funkar det inte med Phonics ASIO. dÄ mÄste jag byta till ASIO directx full duplex driver men dÄ kan jag inte höra det jag spelat in pÄ andra spÄr.

Postat
Okej,

1: Kika i instÀllnigana i din sequnser sÄ att ljudkortet Àr aktiverat dÀr.

2: Avinstallera kortet hel, rebota och installera det igen.

3: Prova annan drivrutin ifrÄn kortets hemsida

Jag testade detta. och det fungerade, tack för tipset 🙂 nu fungerar allt som det ska

Postat
🙂

Underbart! Nu vĂ€ntar jag bara att fĂ„ höra lite skön rockmusik frĂ„n dig 🙂

//Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.