Taner Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 (redigerat) Jag vet att Nexustwins har en liten guide som visar hur man automatiserar vissa VST men den guiden kommer nog inte kunna hjĂ€lpa mig med denna frĂ„gan. Det Ă€r dĂ€rför jag vĂ€nder mig till er. Ăr det möjligt att bestĂ€mma med hjĂ€lp av Automation Clip nĂ€r en viss effekt i Glitch ska startas?. Tillexempel som pĂ„ bilden, nĂ€r man höjer automation clippet sĂ„ ska sjĂ€lva Revers effekten sĂ€ttas igĂ„ng. Ăr det möjligt? Jag vet att det lĂ„ter invecklat, det Ă€r rĂ€tt sĂ„ svĂ„rt att beskriva đ EDIT: Jag vill alltsĂ„ kunna anvĂ€nda Revers effekten nĂ€r jag vill under lĂ„ten utan att behöva markera det i sjĂ€lva VST:n. Om det finns bĂ€ttre alternativ Ă€n Automation Clip, sĂ„ sĂ€g till. Redigerat 27 februari 2008 av Taner
UltravÄld Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Skulle det funka om du hade en extra glitch med bara reverse som global-effect och sen automatiserade volymen pÄ den? MissförstÄr jag helt och jÀvla hÄllet nu eller?
Taner Postat 27 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 27 februari 2008 (redigerat) Skulle det funka om du hade en extra glitch med bara reverse som global-effect och sen automatiserade volymen pĂ„ den? MissförstĂ„r jag helt och jĂ€vla hĂ„llet nu eller? NĂ€ du förstĂ„r precis. Jag önskar att det vore precis sĂ„... att det fanns en Glitch VST med bara Reverse effekten men nu finns det ju andra effekter och det funkar inte bara med att automatisera volymen. EDIT: Ojsan. MĂ€rkte precis att man kan sĂ€tta Reversen som global effekt och att man kan automatisera mix leveln. Jag Ă„terkommer om det funkar. Yes det funkar!!! Tack UltravĂ„ld för att du hjĂ€lpa mig pĂ„ traven đ Redigerat 27 februari 2008 av Taner
best Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 (redigerat) Ska jag anvĂ€nda glitch sĂ„ har jag flera olika fönster av den med en effekt per fönster, sen gör jag ett automationclip för mix leveln pĂ„ varje slot i mixern. EDIT: Haha, ja nu upptĂ€ckte du det precis sjĂ€lv dĂ€r ja... đ Redigerat 27 februari 2008 av best
Kberg Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Jag vet att Nexustwins har en liten guide som visar hur man automatiserar vissa VST men den guiden kommer nog inte kunna hjĂ€lpa mig med denna frĂ„gan. Det Ă€r dĂ€rför jag vĂ€nder mig till er. Ăr det möjligt att bestĂ€mma med hjĂ€lp av Automation Clip nĂ€r en viss effekt i Glitch ska startas?. Tillexempel som pĂ„ bilden, nĂ€r man höjer automation clippet sĂ„ ska sjĂ€lva Revers effekten sĂ€ttas igĂ„ng. Ăr det möjligt? Jag vet att det lĂ„ter invecklat, det Ă€r rĂ€tt sĂ„ svĂ„rt att beskriva đ EDIT: Jag vill alltsĂ„ kunna anvĂ€nda Revers effekten nĂ€r jag vill under lĂ„ten utan att behöva markera det i sjĂ€lva VST:n. Om det finns bĂ€ttre alternativ Ă€n Automation Clip, sĂ„ sĂ€g till. Du lĂ€gger bara ut en lĂ„ng av den ljusblĂ„a (Reverse) över alla stegen. DU kan dra ner pĂ„ storleken pĂ„ sjĂ€lva segen om du inte vill ha lĂ„ng effekt. Sen sĂ„ höjer du bara volymen pĂ„ VSTn. SĂ„ skall det funka. Du kan ju kan ju kontrollera hur mycket du vill ha av den effeckten innuti Glich. Genom att bara ratta pĂ„ den ratten du vill ha och sedan klickan pĂ„ den lilla "kontakt-iconen" högst upp i sjĂ€lva fönstret som hĂ„ller VSTn. Du kan ocksĂ„ göra detta för att byta patterns.
fresh2death Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 tror verkligen inte jag kan hjĂ€lpa dig! men mĂ„ste bara sĂ€ga att glitch Ă€r sjukt rolig! Ă€ven om jag inte fattar hĂ€lften av vad jag gör đ
UltravĂ„ld Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Skulle det funka om du hade en extra glitch med bara reverse som global-effect och sen automatiserade volymen pĂ„ den? MissförstĂ„r jag helt och jĂ€vla hĂ„llet nu eller? NĂ€ du förstĂ„r precis. Jag önskar att det vore precis sĂ„... att det fanns en Glitch VST med bara Reverse effekten men nu finns det ju andra effekter och det funkar inte bara med att automatisera volymen. EDIT: Ojsan. MĂ€rkte precis att man kan sĂ€tta Reversen som global effekt och att man kan automatisera mix leveln. Jag Ă„terkommer om det funkar. Yes det funkar!!! Tack UltravĂ„ld för att du hjĂ€lpa mig pĂ„ traven đ Ingen orsak. LĂ„t oss inte vĂ€nta pĂ„ att fĂ„ höra resultatet!
Kberg Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 (redigerat) tror verkligen inte jag kan hjĂ€lpa dig! men mĂ„ste bara sĂ€ga att glitch Ă€r sjukt rolig! Ă€ven om jag inte fattar hĂ€lften av vad jag gör đ Ja, det Ă€r helt enkelt grymt. Ingen som har lust att slĂ€nga upp nĂ„tt som Ă€r gjort med Glitch? SKulle vara kul att höra. HĂ€r Ă€r ett litet klipp ur en som jag jobbar pĂ„. Kberg - Psy4(part1) Redigerat 28 februari 2008 av Kberg
UltravÄld Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 (redigerat) Ja, fast jag tycker att det hörs vÀldigt tydligt att det Àr glitch (inte just ditt exempel Kberg, bara i allmÀnhet). Speciellt TapeStop effekten drar jag mej för att anvÀnda. Tycker ofta det kÀnns som att folk slÀnger in den rÀtt sÄ random bara för att det Àr ett enkelt sÀtt att fÄ saker att hÀnda. Samtidigt Àr det en rolig idé, och man tycker att nÄn borde sno konceptet, hela grejen med vst-effekter med olika typer av inbyggda step sequencers Àr otroligt bra. Redigerat 28 februari 2008 av UltravÄld
Kberg Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 Ja, fast jag tycker att det hörs vĂ€ldigt tydligt att det Ă€r glitch (inte just ditt exempel Kberg, bara i allmĂ€nhet). Speciellt TapeStop effekten drar jag mej för att anvĂ€nda. Tycker ofta det kĂ€nns som att folk slĂ€nger in den rĂ€tt sĂ„ random bara för att det Ă€r ett enkelt sĂ€tt att fĂ„ saker att hĂ€nda. Samtidigt Ă€r det en rolig idĂ©, och man tycker att nĂ„n borde sno konceptet, hela grejen med vst-effekter med olika typer av inbyggda step sequencers Ă€r otroligt bra. Jo, kan faktiskt hĂ„lla med om att just den effekten inte Ă€r bra om sĂ€tter deb helt randome. Men om man nu vet hur man skall avĂ€nda den kan Glitch vara ett vĂ€ldigt anvĂ€ndbart verktyg. Som felera effekter i en. Man "behöver" inte ladda en massa vst-effkter, utan bara en. Det tycker jag Ă€r det bĂ€sta. Sen sĂ„ behöver man ju inte anvĂ€da alla pĂ„ en gĂ„ng helt radome đ„°. I mitt fall har jag inte gjort det utan har iallfal lite planering i det hela.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.