base10 Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Hejsan, det värkar som att cpu nivån på FL går upp jäkligt lätt. Med z3ta+ fick jag upp den till 100% med en supersaw preset, vanguard 20% och så vidare... Pluggarna ska väll inte dra så mycket kraft? Kör med en AMD64 dualcore, 4600+ i hastighet, det borde väll duga? Hade tidigare en p4 på 3,2ghz och den klarade mycket mer. Har FL support för dualcore processorer, blir riktigt förtvivlad på detta. Lekt med buffern lite, det hjälper ingenting vart en jag sätter den... Jag arbetar på ett cpu snålt sätt men det räcker tydligen inte 🙂 Någon som vet vad detta beror på och hur det kan fixas? ps: Har snackat med flera producenter och de säger att min processor ska klara av FL utan problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Flebbo Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Hejsan, det värkar som att cpu nivån på FL går upp jäkligt lätt. Med z3ta+ fick jag upp den till 100% med en supersaw preset, vanguard 20% och så vidare... Pluggarna ska väll inte dra så mycket kraft?Kör med en AMD64 dualcore, 4600+ i hastighet, det borde väll duga? Hade tidigare en p4 på 3,2ghz och den klarade mycket mer. Har FL support för dualcore processorer, blir riktigt förtvivlad på detta. Lekt med buffern lite, det hjälper ingenting vart en jag sätter den... Jag arbetar på ett cpu snålt sätt men det räcker tydligen inte 🙂 Någon som vet vad detta beror på och hur det kan fixas? ps: Har snackat med flera producenter och de säger att min processor ska klara av FL utan problem. Det absolut enklaste är väl att ta kontakt med supporten för FL Studio och fråga..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pipedragon Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Hejsan, det värkar som att cpu nivån på FL går upp jäkligt lätt. Med z3ta+ fick jag upp den till 100% med en supersaw preset, vanguard 20% och så vidare... Pluggarna ska väll inte dra så mycket kraft?Kör med en AMD64 dualcore, 4600+ i hastighet, det borde väll duga? Hade tidigare en p4 på 3,2ghz och den klarade mycket mer. Har FL support för dualcore processorer, blir riktigt förtvivlad på detta. Lekt med buffern lite, det hjälper ingenting vart en jag sätter den... Jag arbetar på ett cpu snålt sätt men det räcker tydligen inte 🙂 Någon som vet vad detta beror på och hur det kan fixas? ps: Har snackat med flera producenter och de säger att min processor ska klara av FL utan problem. Hejsan! Googlade lite å hitta denhär http://newecho.typepad.com/blog/2007/08/fl-studio-7-tip.html kolla så du har den iklickad. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Sänk mixer interpolation i audiosettings. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base10 Postat 24 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2008 Hejsan, det värkar som att cpu nivån på FL går upp jäkligt lätt. Med z3ta+ fick jag upp den till 100% med en supersaw preset, vanguard 20% och så vidare... Pluggarna ska väll inte dra så mycket kraft?Kör med en AMD64 dualcore, 4600+ i hastighet, det borde väll duga? Hade tidigare en p4 på 3,2ghz och den klarade mycket mer. Har FL support för dualcore processorer, blir riktigt förtvivlad på detta. Lekt med buffern lite, det hjälper ingenting vart en jag sätter den... Jag arbetar på ett cpu snålt sätt men det räcker tydligen inte 😄 Någon som vet vad detta beror på och hur det kan fixas? ps: Har snackat med flera producenter och de säger att min processor ska klara av FL utan problem. Hejsan! Googlade lite å hitta denhär http://newecho.typepad.com/blog/2007/08/fl-studio-7-tip.html kolla så du har den iklickad. 🙂 Tackar, ska kolla 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base10 Postat 24 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2008 Sänk mixer interpolation i audiosettings. Missade nog den, blev skillnad 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lejving Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 (redigerat) Hejsan! Googlade lite å hitta denhär http://newecho.typepad.com/blog/2007/08/fl-studio-7-tip.html kolla så du har den iklickad. 😱 Jag testade den, fyfaaaaaaan va bra det funkade! tack som fan för den! =) Hade samma problem som topic hade 😄 Redigerat 25 februari 2008 av Lejving Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pipedragon Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 Hejsan! Googlade lite å hitta denhär http://newecho.typepad.com/blog/2007/08/fl-studio-7-tip.html kolla så du har den iklickad. 😆 Jag testade den, fyfaaaaaaan va bra det funkade! tack som fan för den! =) Hade samma problem som topic hade 😄 Härligt! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.