johantrummorjohan Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Hej Jag ska köpa ett ljudkort till trummorna, jag vill ha 7 kanaler, sĂ„ att man sedan efterĂ„t ska kunna höja/sĂ€nka de olika trummorna samt lĂ€gga pĂ„ effekter Finns det nĂ„tt sĂ„dant med usb eller liknande?? sĂ„ att man kan flytta det frĂ„n t.ex studio datorn till sitt rums dator? Skicka lĂ€nkar ! det ska ligga inom 1 - 3 tusen kr om det Ă€r möjligt, det ska vara ett enkelt ljudkort, helt enkelt đ MVH Johan đ
mrbjoorn Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 7 kanaler Àr nog ganska ovanligt. 8 Àr dÀremot vanligare. Firepod har 8 kanaler med micpreamp och fantommatning, men fÄr man inte under 5000 kr nytt. Kolla begagnat kanske?
maart (oregistrerad) Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 (redigerat) jepp, om du ska ha 8 kanaler Àr det nog ett firewirekort som gÀller. Precis som mrbjoorn skrev Àr Firepod ett vÀldigt bra och prisvÀrt kort. Thomann sÀljer det nytt för 3884kr (+15 euro frakt) http://www.thomann.de/se/presonus_firepod.htm Redigerat 20 februari 2008 av maart
Apep Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 (redigerat) Motu 8pre Àr ocksÄ ett alternativ. Likadana ad omvandlare som i RME fireface 800. Fast mellan 1-3000 kr Àr det svÄrt att fÄ ihop nÄgot enkelt med preamps och allt. Om du redan har en massa preamps eller ett mixerbord med 8 preamps kan man kolla pÄ m-audio 1010lt. DÀr fÄr du 8 analoga in och utgÄngar för runt 1800 kr. Sen fÄr man ju det man betalar för. Redigerat 20 februari 2008 av Apep
Christoffer Bergfors Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Ljudkortet ska du ha till datorn... đ
johantrummorjohan Postat 20 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 20 februari 2008 Ljudkortet ska du ha till datorn... đ japp d ska jag, men ja behöver bara nĂ„n lĂ€tt mojĂ€ng, typ som en burk som man kopplar till datorn som "delar" upp trummorna i olika spĂ„r istĂ€llet som jag har det nu ( mixerbord, alla trummor i ett spĂ„r) dĂ„ mĂ„ste man ha perfekt instĂ€llning frĂ„n början, jag vill kunna Ă€ndra pĂ„ varje trumma efterĂ„t ! đ SKRIV TIPS ALLIHOPA SOM LĂSER OCH VET ! đ:D
Apep Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 (redigerat) Vilket mixerbord har du? Om du har ett mixerbord som har direct out eller insert pÄ varjekanal sÄ kan du lajna alla kaneler pÄ mixerbordet till varsin ingÄng pÄ ett ljudkort (billigaste alternativet jag kÀnner till ett m-audio 1010lt, som jag tidigare nÀmnt). Redigerat 20 februari 2008 av Apep
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.