VilhelmI Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 Hej! Jag har just fått hem ett MIDI-interface till mitt elpiano och är ganska sugen på att testa det. 🥰 Problemet är bara att jag inte har någon aning om hur man kopplar elpianot via MIDI-interfacet till datorn och sen hur man använder det i Logic 🙂 Jag Har MIDI In/Ut på mitt piano och MIDI-Interfacet är både In och Ut på och går till en USB-kabel som ska pluggas in i datorn. Hoppas det inte låter för komplicerat men jag behöver verkligen hjälp 😕 Om det är någon som har erfarenhet av det här så skulle jag verkligen uppskatta lite vägledning. /Ville
VilhelmI Postat 18 februari 2008 Trådstartare Postat 18 februari 2008 Mac? Pc?Version av Logic? Logic Studio 8 Pro för mac 😕
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 Sätt midikabeln i midi ut på synten och midi in på midi interfacet. Gå till program/verktygsprogram/ljud/midi inställningar och välj ditt interface gör sen ev. de inställningarna som behövs (om det behövs har för mig att det hittas per automatik) i Logic pro/preferences.
VilhelmI Postat 19 februari 2008 Trådstartare Postat 19 februari 2008 Schysst! Det löste mitt problem!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.