Jump to content
Annons

Lång fördröjning på mjukvarusyntar i Logic


mannen

Recommended Posts

Jag har kopplat en keyboard via MIDI till mitt Saffire PRO 10 som i sin tur är kopplat till min MacBook (ej Pro). Hur jag än ställer buffertstorleken i Logics inställningar lyckas jag dock inte få en bra balans där det inte blir för lång fördröjning och inte knastrar i ljudet. Om jag förstått det rätt beror fördröjning på för stor buffert, och knaster på att datorn inte hinner med (för liten buffert). Jag vet inte, men jag tycker att det borde funka att spela i alla fall en mjukvarusynt utan några som helst problem. Datorn är den snabbaste BacBooken med 2 gig ram, om det nu har nån betydelse. Hjälp! Det här problemet har buggat mig rätt länge nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen aning om vad jag har för kretsar, men läste nån stans att senare versioner av MacBook har Agere. Köpte min i augusti förra året så det kan vara så. Finns det något sätt att komma runt det här? Känns tråkigt att ha betalat så mycket pengar för något som inte fungerar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...