Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en frÄga som jag gÀrna vill ha hjÀlp med.

Jag anvÀnder battery i cubase och jag vill göra en mixdown pÄ ett projekt men vet inte hur jag ska fÄ med midi spÄret. Ska jag skicka battery till ett audiospÄr och spela in det dÀr först och hur gör jag det i sÄ fall.

tack för hjÀlpen

martin

Annons
Postat

Hej,

Om jag förstÄr dig korrekt sÄ kommer inte spÄret med i din mixdown.

Vilket Àr konstigt. För det bör det göra. DÀremot Àr det sedvanligt att bounca ned varje midispÄr till en wav-fil och sedan importera in den i projektet för mixing. Det sparar resurser och gör att den Àr mer lÀtthanterlig.

/M

Postat

Om battery lÄter nÀr du spelar upp lÄten SKA den komma med Àven vid mixdown. Kolla sÄ att du inte rÄkat muta nÄt eller satt dina "locators" galet.

Vilken version av Cubase kör du?

Postat

Det var bara jag som hade klantat mig, men nu har jag ett nytt problem 😆 . NĂ€r jag har spelat in battery till ett audiospĂ„r sĂ„ blir det i mono och mina panoreringar frĂ„n battery försvinner, mĂ„ste jag skicka varje instrument(hihat, puka,mm.) till vars ett audiospĂ„r för att sen panorera det i audiospĂ„ret.

Postat

Du kan stÀlla in hur mÄnga stereo- resp monokanaler battery ska anvÀnda. Och sen ska det gÄ att bestÀmma vilka ljud som ska ut pÄ vilken kanal. Kör du med en stereokanal borde ju panoreringen fungerar fint.

Postat

Du fÄr Àven kolla vad det stÄr i dialogrutan som kommer upp nÀr du ska Exportera ljudfilen ( Audio mixdown-dialogen alltsÄ) dÀr kan du vÀlja vilka kanaler som ska vara med vid export: Mono, Stereo split (vÀnster och höger kanal pÄ varsitt spÄr) Stereo interleaved ( beroende pÄ vilken version du har kan ocksÄ N channel split N channel interleaved finnas som alternativ.)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.