Jump to content
Annons

Knaster med VSTI

Recommended Posts

Kanyl (oregistrerad)
Postat (redigerat)

När jag andvänder mina vst i ableton då blir det "störningar" typ som om latencyn var för låg...jag har ett m-audio audiophile 192 ljudkort med det går inte att ändra latencyn på det verkar de som..

kan bara ställa in buffersize...vet nån om det är samma som latency??

eller vet nån vad de kan bero på?

är de nån som har eller har haft samma problem?

Redigerat av Kanyl
Annons
Postat (redigerat)
När jag andvänder mina vst i ableton då blir det "störningar" typ som om latencyn var för låg...jag har ett m-audio audiophile 192 ljudkort med det går inte att ändra latencyn på det verkar de som..

Buffersize och latency har en direkt koppling, men de beror också på upplösningen vilken latency de blir (44,1khz eller 96khz ger dig olika latency med samma buffersize).

Generellt gäller högre buffersize, högre latency och vice versa.

Själv kan jag gå ner till 256 samples i buffersize och fixar ca 4ms latency utan att datorn spökar.. drar upp den till kanske 1024 samples vid mix med många pluggar å grejjer (ca 20 ms i latency)

EDIT: Checka även mät ditt ljudkorts latency samt Det hackar/sprakar/knastrar vid uppspelning

Redigerat av Limpan
Kanyl (oregistrerad)
Postat

Buffersize och latency har en direkt koppling, men de beror också på upplösningen vilken latency de blir (44,1khz eller 96khz ger dig olika latency med samma buffersize).

Generellt gäller högre buffersize, högre latency och vice versa.

Själv kan jag gå ner till 256 samples i buffersize och fixar ca 4ms latency utan att datorn spökar.. drar upp den till kanske 1024 samples vid mix med många pluggar å grejjer (ca 20 ms i latency)

EDIT: Checka även mät ditt ljudkorts latency samt Det hackar/sprakar/knastrar vid uppspelning

de konstiga är att de är bara i Ableton Live...Pro Tools funkar hur bra som helsyt....men tack får väl exprimentera med bu

ffern

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.