Jump to content
Annons

Ny nybörjare


mbn65

Recommended Posts

Hej!

Jag är en gubbe på 43år som är nybörjare.

Jag ”spelade” gitarr i en punkgrupp när jag var tonåring men det gick mest ut på att dricka öl, trodde jag skulle bli värsta proffset på någon månad och när jag inte blev det så tröttnade jag (inte på att dricka öl alltså).

I somras köpte jag en elgitarr och med tidigare misslyckande bakom mig hade jag mobiliserat ett större tålamod och nu gick det bättre så säg inte att det inte går att lära gamla hundar att sitta.

Stärkt av mina framgångar (tydliga för mig själv medan resten av familjen fortfarande väntar på dem) har jag handlat en finare gitarr och en del alldeles för dyra tillbehör.

Sista månaden har jag börjat intressera mig för att skapa (stort ord med min inkompetens i åtanke) musik i datorn.

Tips på var man hittar information om hur man får fram lite goa ELO sound ur datorn mottages tacksamt, jag använder Sonar.

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena - och välkommen hit!

Kul och se fler ur min egen generation här (är 47).

Gamla goa ELO.....går det verkligen att copya det soundet? Shangrilah.... Dont bring me down.....Tightrope....

*jag ryser* STÅPÄLS!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag är en gubbe på 43år som är nybörjare.

Jag ”spelade” gitarr i en punkgrupp när jag var tonåring men det gick mest ut på att dricka öl, trodde jag skulle bli värsta proffset på någon månad och när jag inte blev det så tröttnade jag (inte på att dricka öl alltså).

I somras köpte jag en elgitarr och med tidigare misslyckande bakom mig hade jag mobiliserat ett större tålamod och nu gick det bättre så säg inte att det inte går att lära gamla hundar att sitta.

Stärkt av mina framgångar (tydliga för mig själv medan resten av familjen fortfarande väntar på dem) har jag handlat en finare gitarr och en del alldeles för dyra tillbehör.

Sista månaden har jag börjat intressera mig för att skapa (stort ord med min inkompetens i åtanke) musik i datorn.

Tips på var man hittar information om hur man får fram lite goa ELO sound ur datorn mottages tacksamt, jag använder Sonar.

/Magnus

Välkommen!

Jag känner mig som nybörjare fortfarande. Har hållit på några år o trixat lite i Cubase o gjort några låtar. Är också gubbe,,,,48 år. Mina ungdomsidoler var också ELO. Skulle också vilja ha lite ELO sound i mina låtar. Dom kör ju en del med fioler ibland så själv använder jag mig av en plug som heter " EWQL Symfonic Orchestra, Gold,,,,tror man stavar så. Lycka till med ditt musikskapande och som sagt,,,, det är aldrig för sent, men det är en fördel att få hjälp av andra som är bättre.

Mvh Stickane

Redigerat av stickane
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...