Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej gÄr det att anvÀnda Ezdrummer i reason? IsÄfall hur fixar man det?

NÀr jag installerade Ezdrummer sÄ kom det inte upp nÄgon ikon eller sÄ?

Tacksam för svar

Joel

Annons
Postat

nej. reason Àr reason, vst fÄr du köra med cubase eller sonar eller samplitude...

Postat

Det finns Reason Drum kit som sÀgs vara bra :rolleyes:

checka propparnas sida 😉

drloop (oregistrerad)
Postat
  Trace sa:
Det finns Reason Drum kit som sÀgs vara bra :rolleyes:

checka propparnas sida 😉

Me like RDK (Reason DrumKit)

Smutt som tusan. Verkligen flexibelt. Jag kan vÀlja vilka trummorna som skall lÀcka i överhÀnget eller tex vÀlja bort vivreln osv...

Samma med rumsmickar etc...

Postat

Om du har nÄgon form av plugg-host och dessutom Àger Propellerhead Recycle sÄ kan du göra trumloopar som du sedan laddar in i Reason. Det Àr nÄgot jag sjÀlv brukar leka lite med ibland, fast jag anvÀnder Battery 3 istÀllet för Ezdrummer.

Recycle gör om en kort ljudfil i wav-format sĂ„ att man kan Ă€ndra tempo och ordning pĂ„ de olika delarna i trum-filen i reason. En varning dock, om du Ă€ndrar tempot mycket eller om du Ă€ndrar ordning pĂ„ olika anslag pĂ„ en loop med mycket rum sĂ„ kommer det lĂ„ta ganska underligt. Fast jag tycker personligen om det sĂ„, men om man Ă€r ute efter ett "Ă€kta" sound sĂ„ kanske man ska undvika det. 🙂

Hoppas att jag var till hjÀlp.

Postat
  Memphis sa:
Hm.. jag halkade in pÄ den hÀr sidan: http://www.dancetech.com/aa_dt_new/article...=104&lang=0

Hajade inte riktigt vad det handlade om. Är det bara om rewire mellan Reason och andra program eller handlar det om nĂ„got sĂ€tt att kunna anvĂ€nda VST-pluggar till Reason? đŸ˜±

:rolleyes:

Det Ă€r bara förklarat hur man kopplar samman reason med cubase med rewire sĂ„ reason blir som en plugg med syntar i cubase ⚠

vst gÄr inte att ha i reason...

Postat
  Trace sa:
  Memphis sa:
Hm.. jag halkade in pÄ den hÀr sidan: http://www.dancetech.com/aa_dt_new/article...=104&lang=0

Hajade inte riktigt vad det handlade om. Är det bara om rewire mellan Reason och andra program eller handlar det om nĂ„got sĂ€tt att kunna anvĂ€nda VST-pluggar till Reason? ⚠

đŸ˜±

Det Ă€r bara förklarat hur man kopplar samman reason med cubase med rewire sĂ„ reason blir som en plugg med syntar i cubase 😆

vst gÄr inte att ha i reason...

Hehe, tĂ€nkte vĂ€l det 😄

Synd att det inte Ă€r sĂ„, tycker jag. Skulle vara hur bra som helst! :rolleyes: FĂ„r hoppas pĂ„ det i nĂ€sta version 😆

Mollin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Charmen med Reason Ă€r just att det inte gĂ„r att ha VST-syntar! Man fĂ„r helt enkelt skruva fram ljuden sjĂ€lv, eller anvĂ€nda presets. Nu nĂ€r vi har Thor sĂ„ behövs det inga VST-syntar! 🙂

Det Ă€r ju det roligaste som finns! att skruva fram urflippade ljud! 😉

Men vill man sĂ„ fĂ„r man köra ReWire. 🙂

Redigerat av Mollin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.