Jump to content
Annons

Hur används Quadrasynth Story?


Pelleman

Recommended Posts

Hej vänner,

Jag har fått Quadrasynth Story Refill av en kompis, att lägga till mitt Reason 4. Problemet är att när jag försöker ladda ljuden så hittar Reason ingen synt som kan spela upp ljuden, m.a.o. mapparna öppnas inte. Utanför mapparna ligger ett antal ljud för NN19-samplern / Redrum, men alla de andra ljuden kommer jag inte åt. Gör jag något fel, eller är denna Refill för gammal? Jag tror att jag läst någonstans att den bygger på Akai-syntar, och några såna finns väl inte i Reason?

Mvh,

Pelleman

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej vänner,

Jag har fått Quadrasynth Story Refill av en kompis, att lägga till mitt Reason 4. Problemet är att när jag försöker ladda ljuden så hittar Reason ingen synt som kan spela upp ljuden, m.a.o. mapparna öppnas inte. Utanför mapparna ligger ett antal ljud för NN19-samplern / Redrum, men alla de andra ljuden kommer jag inte åt. Gör jag något fel, eller är denna Refill för gammal? Jag tror att jag läst någonstans att den bygger på Akai-syntar, och några såna finns väl inte i Reason?

Mvh,

Pelleman

😄

Jag tolkar det som att du inte vet vilket instrument patcharna är avsedda för? I så fall kan du välja Create->Create Instrument i Reasons huvudmeny. Då får du upp en dialogruta där du kan välja bland alla patchar, så avgör Reason själv vilket instrument som ska användas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vänner,

Jag har fått Quadrasynth Story Refill av en kompis, att lägga till mitt Reason 4. Problemet är att när jag försöker ladda ljuden så hittar Reason ingen synt som kan spela upp ljuden, m.a.o. mapparna öppnas inte. Utanför mapparna ligger ett antal ljud för NN19-samplern / Redrum, men alla de andra ljuden kommer jag inte åt. Gör jag något fel, eller är denna Refill för gammal? Jag tror att jag läst någonstans att den bygger på Akai-syntar, och några såna finns väl inte i Reason?

Mvh,

Pelleman

😉

Jag tolkar det som att du inte vet vilket instrument patcharna är avsedda för? I så fall kan du välja Create->Create Instrument i Reasons huvudmeny. Då får du upp en dialogruta där du kan välja bland alla patchar, så avgör Reason själv vilket instrument som ska användas.

Har gjort detta, men resultatet blir som jag sa tidigare. Jag har upptäckt samma "problem" på en del andra refills, t.ex. "Horny Clubsounds", m.fl.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...