Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allihop!

Jag tÀnkte uppgradera min dator med ram-minne, och ska uppgradera frÄn 1GB till 3GB.

Nu Àr det sÄ att jag öppnade min dator och sÄg att mitt moderkort hade plats för bÄde vanlig DDR och DDR2...

Min frÄga Àr dÄ.. Kan jag ha bÄda samtidigt eller borde jag bara anvÀnda en slags typ av Ram?

Var lite osÀker pÄ detta, sÄ jag tÀnkte att jag kunde kolla för sÀkerhets skull...

En annan frÄga jag har Àr: Spelar det nÄgon roll vilket mÀrke pÄ ramminnet det Àr i och med att det Àr en studio dator?

Annons
Postat

I princip bör man nog alltid satsa pĂ„ likadana minnesmoduler för att undvika obehagliga överraskningar. Det Ă€r lite rysk roulette att blanda. I den mĂ„n man lyckas sĂ„ Ă€r det dessutom alltid den lĂ„ngsammare varianten som, sĂ„ att sĂ€ga, bestĂ€mmer farten. SĂ„ledes vinner du inget pĂ„ att köpa snabbare DDR2 om dina befintliga minnen Ă€r "vanliga" DDR. Är för övrigt osĂ€ker pĂ„ om det gĂ„r att blanda dessa tvĂ„ varianter, Ă€ven om det finns fysisk plats pĂ„ moderkortet för bĂ€gge. NĂ„n annan kanske vet..?

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.