Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har efter lite turer fram och tillbaka lyckats få en AC3-fil innehållande surroundljud (5.1). Denna vill jag kunna spela upp på i stort sett "alla" DVD-spelare kopplade till en surround-anläggning. Då bör man välja Dolby Digital 5.1 för att vara som mest kompatibel har jag tolkat det som (alternativt DTS)...(?)

Jag vill alltså på nåt sätt bränna denna AC3-fil till en DVD-video-skiva, eftersom inte alla spelare klarar att spela upp en DVD-audio.

1. Måste AC3-filen konverteras till en .vob-fil eller nåt via ett DVD-authoring program? Om så är fallet, vilka program finns det till Mac OS X 10.5 i så fall?

2. På skolan har jag tillgång till Logic Studio Pro 8. Kan man använda nåt av de programmen för att skapa denna DVD-video?

3. Nåt särskilt jag bör tänka på som en nybörjar brukar missa?

Mvh,

P

Annons
Postat
  Linus sa:
iDVD.

Det följer med varje Mac. 😆

Mmm, kollade lite på det igår men det framgick inte tydligt att den även stödjer surround... Får prova det ikväll.

Kommer det att funka lika bra med iDVD om jag har tre olika låtar i surround som ska läggas på DVD:n?

Egentligen skulle jag vilja ha en bakgrundsbild som visas när varje låt spelas... antar att iMovie borde klara det (?)

Finns det nåt bra (gärna billigt) DVD authoring-program till Mac OS X som rekommenderas? Där tycker jag iDVD känns något begränsat...

/P

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.