Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

använde en fulversion av Cubase SX på min gamla PC förrut men valde att bli hedlig och köpte mig Cubase Studio 4 till min nya Macbook.

nu saknar jag multibands kompressorn och skulle vlija ha tips på nån liknande. använde även något som låg under kategorin fillter som hette Q (nån sorts EQ). den tyckte jag var ok.

letar även efter andra kompressorer, EQ & Reverb som kan vara trevliga att använda.

tips på något som får ljudet att låta lite vintage välkomnas.

de behöver inte vara komplicerade då jag är nybörjare så miljoner knappar blir nog bara problem för mig. dessutom vill jag att ljudet ska vara likt det inspelade fast med lite mer tryck såklart.

gärna länkar om ni orkar.

Myspace.com/castofkitano - lyssna här så förstår ni vad det är för musik det gäller (ej jag som spelat in de låtarna)

ps: jag har kollat runt i olika forum och läst lite tips osv. många av dem verkar bara vara för windows och/eller hårdvara vad jag har förstått. därför skapade jag ytterligare en ny tråd. sorry.

Annons
Postat

åh sjysst. C3 verkar bra. hittade även lite annat smått och gott i gratisplug tråden. dock ruskigt jobbigt att bli sugen på en plug som man läst om och sedan förstå att den bara var för Win men men...

något tips på det här med att få ett lite mer vintage ljud. hittade bara nån vinyl plug men det är itne vad jag är ute efter.

Postat
något tips på det här med att få ett lite mer vintage ljud. hittade bara nån vinyl plug men det är itne vad jag är ute efter.

Jag tror det mesta är med i de trådar jag länkade till. Men en plugg du kan testa är Tritones Colortone, som simulerar hårdvara. Finns i en gratisversion.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.