Jump to content
Annons

Koppla in högtalare i Maya 44


Alex-n

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har nyss fixat mitt Maya 44, och allting fungerar precis som det ska, datorn hittar ljudkortet, drivrutinerna fungerar osv. Men, vart ska jag koppla in högtalarna? Jag kan ju inte koppla in dom i det interna ljudkortet då det inte är aktiverat, och det finns ju inget uttag i Maya 44 som passar till högtalare..

Skulle verkligen uppskatta seriösa svar då detta är min julklapp som har blivit försenad tre veckor, och nu när i stort sett allt fungerar förutom att få fram ljud så vill jag väääldigt gärna få det fixat så fort som möjligt.

MVH Alex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan

Har inte använt just det ljudkort som du har. Men menar du att koppla in monitorer eller en hemstereo? Om det är monitorer så borde det gå att koppla med en Tele - XLR kabel. Om du har en hemstereo så bör det fungera med en Stereotele - RCA. Det bör vara från analog 1-2 på ditt ljudkort du skall koppla. Men som sagt, jag har själv aldrig använt det och kan inte garantera mitt svar. Men det bör vara så.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag har ju vanliga högtalare, Logitech x-210. Det jag vill göra är att koppla in de i mitt ljudkort, dock så lär jag ju ha någon form av adapter som jag kopplar in i vanliga sladden från högtalaren, och sedan sätter allt det i ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag har ju vanliga högtalare, Logitech x-210. Det jag vill göra är att koppla in de i mitt ljudkort, dock så lär jag ju ha någon form av adapter som jag kopplar in i vanliga sladden från högtalaren, och sedan sätter allt det i ljudkortet.

Jag misstänker att du behöver en adapter typ 6.5mm Stereo (hane) - 3.5mm Stereo (hona). En sådan man brukar ha till hörlurar med 3.5mm kontakt.

Sedan ska du ställa in Maya-kortet i något som ESI kallar för "2 Channel Main monitoring mode".

Lycka till

/Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag misstänker att du behöver en adapter typ 6.5mm Stereo (hane) - 3.5mm Stereo (hona). En sådan man brukar ha till hörlurar med 3.5mm kontakt.

Sedan ska du ställa in Maya-kortet i något som ESI kallar för "2 Channel Main monitoring mode".

Lycka till

/Krister

Okey, tack så mycket för svaret.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC02379.JPG

Så ser det ut på baksidan. Hur ställer man in 2 channel main monitoring mode då btw? Jag är inte alls kunnig tyvärr, så om ni förklarar så utförligt som möjligt skulle jag bli enormt glad. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...