Jump to content
Annons

Problem med usb synth


matte85

Recommended Posts

När jag kopplar in min keystation 49e så får jag ett meddelande som säger "usbdevice not recognized" typ. den la bara av helt plötsligt, har funkat fint hela tiden. Synten lyser när den är ikopplad så den verkar få ström allafall. Har provat installera nya drivrutiner utan framgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Prova olika usb-ingångar, sånt har åtminstone krånglat för mig tidigare. Annars är det väl bara att avinstallera hela köret och sedan installera om det efter tillverkarens guide, antagligen i ordningen med installationen först och sedan kopplar du in sladden till usb:n. Sedan kan du ju alltid kolla så att det inte är någon trevlig strömbrytare eller annan knapp på baksidan av synthen/midiklaviaturet som ska slås av/på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova olika usb-ingångar, sånt har åtminstone krånglat för mig tidigare. Annars är det väl bara att avinstallera hela köret och sedan installera om det efter tillverkarens guide, antagligen i ordningen med installationen först och sedan kopplar du in sladden till usb:n. Sedan kan du ju alltid kolla så att det inte är någon trevlig strömbrytare eller annan knapp på baksidan av synthen/midiklaviaturet som ska slås av/på.

Det följde inte med någon installationsskiva och den har fungerat perfekt utan någon som helst installation tidigare men så en vacker dag så dog den under användning. Har provat alla usb-ingångar men det är samma sak, är den trasig trots att den lyser? vet inte hur usb funkar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova olika usb-ingångar, sånt har åtminstone krånglat för mig tidigare. Annars är det väl bara att avinstallera hela köret och sedan installera om det efter tillverkarens guide, antagligen i ordningen med installationen först och sedan kopplar du in sladden till usb:n. Sedan kan du ju alltid kolla så att det inte är någon trevlig strömbrytare eller annan knapp på baksidan av synthen/midiklaviaturet som ska slås av/på.

Det följde inte med någon installationsskiva och den har fungerat perfekt utan någon som helst installation tidigare men så en vacker dag så dog den under användning. Har provat alla usb-ingångar men det är samma sak, är den trasig trots att den lyser? vet inte hur usb funkar..

har också blivit så för mig en gång när jag drog ut sladden medans jag spelade och hade datorn på, och sen när jag stoppade i den igen så fungerade den inte fast att den har de förut, sen testade jag bara att stänga av datorn o stoppa in sladdden och starta om datorn, du har säkert provat de, men de funkade iallafall för mig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...