Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, vet inte riktigt om jag postar på rätt ställe, men jag försöker väl ^^

Det är så att jag har ett litet problem, eller rättare sagt ett ganska stort sådant.

När jag spelar in en gitarrslinga i Guitar Rig 2 så fungerar det finemang. Man kan lyssna på gitarrslingan i programmet osv.

Problemet uppstår sedan när jag sparar ner filen på skrivbordet (för att kunna kasta in den i nåt musikprogram och lägga på trummor osv). Allt vad effekt/dist heter försvinner och lämnar endast en mesig akustisk och odistad gitarrslinga kvar.

Vet inte vad som är fel, och de som jag känner som kan GR tycker också att det är märkligt.

Provar att vända mig till studiorävarna här för att se om jag kan få hjälp ^^

MVH

//Rob

Annons
Postat

Hejsan

Är inegn pärla på detta, men det låter som det ligger i signalvägen problemet om du hör disten när du lyssnar. Är du säker på att signalen går genom GR även när du sparar ner så det inte bara är den lajnade gitarren du hör? Vilket DAW använder du? Om du kör GR som fristående så kanske det är där det ligger, men jag vet faktiskt inte. Testa att köra det direkt i ditt DAW. och när du är nöjd så kan du skicka den inspelade gitarren via send till ny audiokanal och spela in den. Då får du garanterat med allt. Sedan är det bara att inaktivera GR spåret för att spara CPU.

//Anders

Postat (redigerat)
Hejsan

Är inegn pärla på detta, men det låter som det ligger i signalvägen problemet om du hör disten när du lyssnar. Är du säker på att signalen går genom GR även när du sparar ner så det inte bara är den lajnade gitarren du hör? Vilket DAW använder du? Om du kör GR som fristående så kanske det är där det ligger, men jag vet faktiskt inte. Testa att köra det direkt i ditt DAW. och när du är nöjd så kan du skicka den inspelade gitarren via send till ny audiokanal och spela in den. Då får du garanterat med allt. Sedan är det bara att inaktivera GR spåret för att spara CPU.

//Anders

Tack för din hjälp. Det löste sig efter ett tag (provade att använda GR som plugin i FL-studio istället för att försöka spela in rakt in i GR ;p).

Redigerat av Blahrg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.