ZANDOR (oregistrerad) Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Hej Har i det närmaste bestämt mig att köpa ett USB-ljudkort då min dator saknar Firewireanslutning. Efter att ha läst praktiskt taget alla foruminlägg om EMU 0404 blir jag bara osäker eftersom vartannat inlägg om kortet handlar om problem. Har nu hittat ett Native Instruments Audio Kontrol 1, men undrar nu om det har inbyggda preamps? På vissa sidor på nätet står det att det har det och andra bara att det har fantommatad ingång. Hur är det egentligen? Och hur är det ljudkortet i övrigt? Har sökt här på forumet om detta ljudkort men det står nästan ingenting om det. Någon som äger ett och kan komma med ett svar? Tack på förhand.
ChrisGus Postat 5 februari 2008 Postat 5 februari 2008 Hej Har i det närmaste bestämt mig att köpa ett USB-ljudkort då min dator saknar Firewireanslutning. Efter att ha läst praktiskt taget alla foruminlägg om EMU 0404 blir jag bara osäker eftersom vartannat inlägg om kortet handlar om problem. Har nu hittat ett Native Instruments Audio Kontrol 1, men undrar nu om det har inbyggda preamps? På vissa sidor på nätet står det att det har det och andra bara att det har fantommatad ingång. Hur är det egentligen? Och hur är det ljudkortet i övrigt? Har sökt här på forumet om detta ljudkort men det står nästan ingenting om det. Någon som äger ett och kan komma med ett svar? Tack på förhand. Audio Kontrol har en Mic och en Line ingång och visst finns det preamps. Här finns lite tekniska data: Audio Kontrol 1 Spec Jag har använt det sen tidigt i höstas. Ljudet i sig är väldigt bra och det flyter på helt okej (i SX3) med många spår. Det enda är att det kan hacka lite när det blir för mycket om man har t.ex trådlöst nätverk igång, men när det är avstängt är det inga problem. Jag säljer dock mitt om du är intresserad då jag ska byta till fireface 800. (1700 har jag sagt, I kartong med program, Xpress Keyboards och Guitar Combos. mm)
ZANDOR (oregistrerad) Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Hej Har i det närmaste bestämt mig att köpa ett USB-ljudkort då min dator saknar Firewireanslutning. Efter att ha läst praktiskt taget alla foruminlägg om EMU 0404 blir jag bara osäker eftersom vartannat inlägg om kortet handlar om problem. Har nu hittat ett Native Instruments Audio Kontrol 1, men undrar nu om det har inbyggda preamps? På vissa sidor på nätet står det att det har det och andra bara att det har fantommatad ingång. Hur är det egentligen? Och hur är det ljudkortet i övrigt? Har sökt här på forumet om detta ljudkort men det står nästan ingenting om det. Någon som äger ett och kan komma med ett svar? Tack på förhand. Audio Kontrol har en Mic och en Line ingång och visst finns det preamps. Här finns lite tekniska data: Audio Kontrol 1 Spec Jag har använt det sen tidigt i höstas. Ljudet i sig är väldigt bra och det flyter på helt okej (i SX3) med många spår. Det enda är att det kan hacka lite när det blir för mycket om man har t.ex trådlöst nätverk igång, men när det är avstängt är det inga problem. Jag säljer dock mitt om du är intresserad då jag ska byta till fireface 800. (1700 har jag sagt, I kartong med program, Xpress Keyboards och Guitar Combos. mm) Tackar för svaret & erbjudandet men köpte för en månad sedan ett EMU 0404 USB som funkar klockrent.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.