Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan Hallå!

Som titeln förtäller så har jag problem med min nya imac och phase 88 racket.

Ljudkoret fungerade perfekt från start tills jag skulle testa min nya kondensatormic. Enligt instruktionsboken så måste installera nånting från skivan som följer med racket när man ska använda micpreamparna. Så det gjorde jag.. men när jag installerat det som jag antar är någon sorts "panel" av något slag så hittar inte datorn ljudkortet längre. Jag har tagit bort det jag hittat från datorn.. alltså det som låg i program mappen... men jag vet inte om det skulle hjälpa.. det har det ju uppenbarligen inte gjort hitills.

Är det någon som vet vad jag kan göra för att få datorn att hitta ljudkortet igen? alltså få det att funka som det gjorde från första början...

Och ännu en fråga.. Är det någon som vet något om drivrutiner för Phase 88 till Leopard?

Vill gärna ha svar! 😛

Tjing!

Jocke

Annons
Postat
Hejsan Hallå!

Som titeln förtäller så har jag problem med min nya imac och phase 88 racket.

Ljudkoret fungerade perfekt från start tills jag skulle testa min nya kondensatormic. Enligt instruktionsboken så måste installera nånting från skivan som följer med racket när man ska använda micpreamparna. Så det gjorde jag.. men när jag installerat det som jag antar är någon sorts "panel" av något slag så hittar inte datorn ljudkortet längre. Jag har tagit bort det jag hittat från datorn.. alltså det som låg i program mappen... men jag vet inte om det skulle hjälpa.. det har det ju uppenbarligen inte gjort hitills.

Är det någon som vet vad jag kan göra för att få datorn att hitta ljudkortet igen? alltså få det att funka som det gjorde från första början...

Och ännu en fråga.. Är det någon som vet något om drivrutiner för Phase 88 till Leopard?

Vill gärna ha svar! 😛

Tjing!

Jocke

Antar att tillverkarens hemsida ger dig svaret på om stöd för Leopard finns eller inte? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.