Jump to content
Annons

Hejsan!


amplifire

Recommended Posts

Tjena!

Tänkte att man skulle passa på att presentera sig på sighten efter att man vart inne ett tag.. 🙂

Registrerade mig i somras och har sett att det finns en hel del spännande

saker att lära sig här om man är musikintresserad..

Jag är en 27 årig kille från stockholm pluggar min sista termin i medieteknik och gillar att hålla på med musik. Spelar piano, håller

på och försöker lära mig gitarr, och producerar lite musik hemma vid datorn i Cubase SX3 när man har inspiration och tid.

Första programmet jag började hålla på med var Fasttracker II nån gång 95 i nian, och

har sen dess gått vidare med Reason och för att senare till slut landa vid Cubase SX3.

Innan dess har jag gått i musikskola från 4:an-9:an och vart ute och sjungit i kör och uppträtt lite grann.

Har blivit mer och mer intresserad av att lära mig mixa och mastra och producera nåt schysst

album sen jag började läsa Studio för nåt år sen.

Jag har ganska blandad musiksmak, men lyssnar nog främst på rock, pop, trance och house.

Det skulle vara kul att samarbeta med nån med musikskapandet så det blir en starkare drivkraft! 🙂

Utrustningen jag använder:

synt: Korg Triton Le 61

Stagekeyboard:Yamaha DGX 620

(midicontroller:M-Audio 88es som säljes snart..)

mic: TSM MT 47 med micpreamp: JoeMeek 3Q

monitorer: KRK Rokit 8"

ljudkort: Audiophile 192

Program: Cubase SX3

//See yaah! Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...