Jump to content
Annons

Nybörjar-elare från jam, tips?


pokute

Recommended Posts

http://www.jamshop.se/gitarr-baspaket.html

hej 😆

jag är sugen på en enkel nybörjargitarr under 2000 kr. så jag undrar vilken som lämpar sig för mig på jams sida där? den måste vara prisvärd och får gärna hålla några år..är lite inne på "burnouten" LP-kopia...(jag kan INGET om detta..)

lite musik jag kommer spela: metallica, led zeppelin, foo fighters, tool, a perfect circle, radiohead, ratm 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
http://www.jamshop.se/gitarr-baspaket.html

hej 🙂

jag är sugen på en enkel nybörjargitarr under 2000 kr. så jag undrar vilken som lämpar sig för mig på jams sida där? den måste vara prisvärd och får gärna hålla några år..är lite inne på "burnouten" LP-kopia...(jag kan INGET om detta..)

lite musik jag kommer spela: metallica, led zeppelin, foo fighters, tool, a perfect circle, radiohead, ratm 🙂

tjenna! om jag förstår saken rätt så vill du ha både förstärkare och gitarr för under 2000?, jag utgår ifrån det iaf.

en polare har ett såntdär burnout- paket, och visst, det fungerar att spela på för den som inte har några krav direkt, och bara kommer sitta å öva hemma, men det är lite "leksakskänsla" i gitarren, och förstärkaren låter ganska hemskt. antar att du vill kunna få ett distat ljud ur förstärkaren. förstärkaren i burn out paketet har ju en knapp för att få dist, men det är knappt användbart, bara brus och oljud.

jag skulle titta på paketet med cort strata och peavey rage 158, där nere. har ingen erfarenhet av gitarren, men cort är ju lite mer välkänt än burnout. förstärkaren låter enligt mig helt ok, och disten låter rätt hyfsat.

lycka till med köpet 🙂

johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte spelat så mycket så duger nog i princip vad som helst som går att stämma. Min första elgitarr var en Neville-strata-kopia för 1500 kr. Den kopplade jag in i min budgetstereo (en sådan där svart plastig skorsten med allt inbyggt, köpt på OBS) och hade kungligt roligt i något år eller så i a f. Sen köpte jag min första lilla förstärkare (kommer inte ihåg märke, två kontroller, ton och volym, och volymknappen kunde man dra ut så blev det lite dist) och hade ännu roligare. Så har det fortsatt.

Men jag håller nog med om att Cort/Peavey-paketet verkar lite säkrare. Peavey-stärkaren är inte alls dum, även om man skulle vara lite mer rutinerad, och Cort har ju lång tradition av att göra väldigt billiga och bra instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte cort peavey paketet för drygt två år sedan och det var även den första elgitarr jag köpte. Fungerar utmärkt till nybörjare och låter bra för att vara i den prisklassen. Förstärkaren är ju en peavey så det är rätt så bra kvalitet, jämfört med många andra i samma prisklass. Jag skulle helt klart välja detta paket. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...