Jump to content
Annons

Samplitube 9 SE, Asio-problem


lebedjev (oregistrerad)

Recommended Posts

lebedjev (oregistrerad)

Hej.

Jag har problem med att köra Asio4all med ett Sigmatel HD-ljudkort.

Jag kan manuellt lägga in toner i ett Midispår och spela upp dem. När jag därefter stoppar uppspelningen fryser hela Samplitude och jag får meddelandet "Lost ASIO buffers detected. Try to increase buffert size...", (vid 512 samples) Jag har ökat upp buffers till max. 2048 samples men programmet fryser ändå på samma sätt men utan att det meddelar att buffer size är för låg.

Har någon samma problem, eller vet hur jag ska lösa detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej.

Jag har problem med att köra Asio4all med ett Sigmatel HD-ljudkort.

Jag kan manuellt lägga in toner i ett Midispår och spela upp dem. När jag därefter stoppar uppspelningen fryser hela Samplitude och jag får meddelandet "Lost ASIO buffers detected. Try to increase buffert size...", (vid 512 samples) Jag har ökat upp buffers till max. 2048 samples men programmet fryser ändå på samma sätt men utan att det meddelar att buffer size är för låg.

Har någon samma problem, eller vet hur jag ska lösa detta?

Låter som en bugg, har du uppdaterat till senaste versionen? Pröva annars att ominstallera programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag har problem med att köra Asio4all med ett Sigmatel HD-ljudkort.

Jag kan manuellt lägga in toner i ett Midispår och spela upp dem. När jag därefter stoppar uppspelningen fryser hela Samplitude och jag får meddelandet "Lost ASIO buffers detected. Try to increase buffert size...", (vid 512 samples) Jag har ökat upp buffers till max. 2048 samples men programmet fryser ändå på samma sätt men utan att det meddelar att buffer size är för låg.

Har någon samma problem, eller vet hur jag ska lösa detta?

Låter som en bugg, har du uppdaterat till senaste versionen? Pröva annars att ominstallera programmet.

ja tror det ärt så att Asio4 all inte funkar så bra med samlitude 9. för mig så hängde sig hela programet när ja försökte öppna hardware controller setup.(MIDI)

löste problemet med att inhandla creativs ljudkort X-fi.nu funkar allt helbra

Link to comment
Dela på andra sajter

lebedjev (oregistrerad)

Hej igen.

Nej, Asio4all är den enda ASIOdrivrutnen jag har. Vad jag vet?

Det kanske är bättre att köpa till ett enkelt externt ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...