Jump to content
Annons

SID STATION


ronnybengt

Recommended Posts

Annons

Sid Station är en hårdvara från svenska Elektron och inte en Refill. Däremot finns det någon enstaka refill som är är en avsamplad Sid Station, som exempelvis TranSID ReFill.

Sedan finns förstås även mjukvarupluggar som emulerar sid-chippet, men det är till inspelningsprogram och inte till Reason.

Link to comment
Dela på andra sajter

..yepp...ett riktigt hack job....btw...kan rekommendera lite inspirations länkar: www.slayradio.com och www.lemon64.com

god jul

R

och www.c64.org www.c64.com

www.remix64.com <- där vi snackar SID-låts remixar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

..yepp...ett riktigt hack job....btw...kan rekommendera lite inspirations länkar: www.slayradio.com och www.lemon64.com

god jul

R

och www.c64.org www.c64.com

www.remix64.com <- där vi snackar SID-låts remixar 😎

just det..de är fantastiska!!! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte en artikel/ett tips i Studio för några månader sen som visade hur man fick lite C64-sound med Reason? 😕

Jorå, det var minsann i 6-07. Har du tagit en titt på den? Det var visst inte för att få specifikt SID-sound, utan hur man använder Reason för att göra gammeldags tvspels-musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte en artikel/ett tips i Studio för några månader sen som visade hur man fick lite C64-sound med Reason? 😲

Jorå, det var minsann i 6-07. Har du tagit en titt på den? Det var visst inte för att få specifikt SID-sound, utan hur man använder Reason för att göra gammeldags tvspels-musik.

kjo då den har jag...läst många gånger....jag bara ville kolla marknadsläget lite...om det dykt ipp något jag missat med SID smak

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte en artikel/ett tips i Studio för några månader sen som visade hur man fick lite C64-sound med Reason? 😄

Jorå, det var minsann i 6-07. Har du tagit en titt på den? Det var visst inte för att få specifikt SID-sound, utan hur man använder Reason för att göra gammeldags tvspels-musik.

kjo då den har jag...läst många gånger....jag bara ville kolla marknadsläget lite...om det dykt ipp något jag missat med SID smak

R

Detta är vad jag har tweak fram för nåt år sen, tweakar fortfarande 🙁

http://trace.ziphoid.com/c64_patches/c64patches.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...