Jump to content
Annons

Redan inlagda trummor/samplingar i alla instrument


HenryHustler

Recommended Posts

Som topicen lyder, hur tar jag bort så alla nya instrument jag laddar in är tomma och inte har massa samplingar eller trummor inmatade redan? Som tex. ReDrum?

Och hur loopar jag låten?

Blir tokig på 4:an!

Redigerat av HenryHustler
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Under Preferences finns det en kryssruta som heter Load Default Sound in New Devices. Kryssa ur den så är alla nya instrument i "Init"-läge när de skapas.

Och loopa gör du precis som i tidigare versioner -- sätt höger/vänster loopmarkör och kryssa i Loop On/Off i transportdelen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under Preferences finns det en kryssruta som heter Load Default Sound in New Devices. Kryssa ur den så är alla nya instrument i "Init"-läge när de skapas.

Och loopa gör du precis som i tidigare versioner -- sätt höger/vänster loopmarkör och kryssa i Loop On/Off i transportdelen.

Tack så mycket!

Jo jag trodde det också men funkar inte, inte för mig iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ladda in en tom modul, t ex en Thor, så väljer du en Thor i Create-menyn (har jag för mig att den heter) och inte "Load instrument ...".

Du loopar låten genom att sätta ut start- och stoppmarkörerna i början och slutet och sen klicka på den lilla gula loopknappen längst ned.

Har du kollat manualen? Där står allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...