Jump to content
Annons

Feta basslines?


DesmondSparrs

Recommended Posts

Annons
Mollin (oregistrerad)
hallå, jag undrar hur man göra tjocka basslines , ungefär så här http://media.putfile.com/9th-Wonder---Murs---Silly-Girl

har lekt med 3 osc men mina basslines låter väldigt stumma och inte särskilt tjocka, tips?

tacksam för svar 😕

Ja det finns ju en hel del bassline VST's, bland annat AudioRealism Bassline 2, Virtual BassLine 3.0, muon tau bassline.

Link to comment
Dela på andra sajter

hallå, jag undrar hur man göra tjocka basslines , ungefär så här http://media.putfile.com/9th-Wonder---Murs---Silly-Girl

har lekt med 3 osc men mina basslines låter väldigt stumma och inte särskilt tjocka, tips?

tacksam för svar 😕

Ja det finns ju en hel del bassline VST's, bland annat AudioRealism Bassline 2, Virtual BassLine 3.0, muon tau bassline.

vilken av dom e bäst tycker du? Bassline 2 har ja pröva men har inte fått ut ngt vettigt ljud från den utan det låter mest som en tb303, samt att ja tyckte den va fet krånglig o programmera om det e den ja tänker på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
älskar virtual bassline, och ja hade tänkt o köpa det men det går inte på deras hemsida 😛 så irriterande, den sltuar fungera efter 20 min.

Hoppsan, efter ett tag så hittade jag faktiskt DENNA sidan .. där står det t ex "For ordering questions, please contact us via our ....."

ja, där är den. 😱

EDIT; Hittade svaret.

Redigerat av Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

älskar virtual bassline, och ja hade tänkt o köpa det men det går inte på deras hemsida 🙁 så irriterande, den sltuar fungera efter 20 min.

Hoppsan, efter ett tag så hittade jag faktiskt DENNA sidan .. där står det t ex "For ordering questions, please contact us via our ....."

ja, där är den. 😄

EDIT; Hittade svaret.

ska fan köra Studios mixkurs, specialnumret, gaah känns som ett stort jobb men fan måste bli bättre på o mixa!

Mina beats blir distade..., mkt bas o grejer

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...