Jump to content
Annons

M-Audio Audiophile USB problem


base10

Recommended Posts

Hejsan, har strulat med mitt audiophile kort hela veckan nu och börjar bli rätt så trött (snart åker den ut igenom fönstret). Jag kan inte ställa in min latency, ingethänder. När jag installerade de nya drivers kom det upp ett popup med något i stilen med att kortet inte fungerade. Det stog också att det inte var anslutet till datorn. När jag mixar i FL och spelar på en plugg så åker cpu nivån upp till 16% och om jag gör något simpelt i reason 3 så står cpu mätaren på ca 50%

Jag får ut mycket mer med mitt inbyggda kort (Realtek ac 97) som borde vara mycket

sämmre en audiophile. Jag har följt hur man installerar kortet i manualen och förstår inte varför det inte fungerar som det ska (eller gör det?)...

Min dator klarar garanterat av kortet och programmen samnt pluggarna. Kortet är rätt inkopplat.

Är det bara jag som har för höga förväntningar eller är det ett kasst kort?

Kortet är nyköpt och jag har kollat m-audios faq.

Läste på ett annat forum där de hade ungefär samma problem, men ingen lösning 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Audiophile USB kanske inte är kortet med det bästa ryktet men det är kanske så att din dator inte har den bästa kombinationen hårdvara heller? Har du provat något annat kort?

Realtek ac97, men den är ju standard.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag misstänker samma fel som i en annan aktuell tråd i forumet. Liknande problem, fast med ett annat USB-interface från M-Audio. 😏
Har du kopplat ljudkortet direkt till datorn? Inte via USB-hubb?

Har du trådlöst nätverk i datorn?

Bra tråd, min går direkt till datorn och jag kör med vanlig internetsladd, men tänker nog byta till trådlöst 😠

Har du valt rätt drivers?

ASIO driver 1.0.0.5

USB 1.5.4.13

Är det för gammal asio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...