Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har för avsikt att använda midi filer från BFD i EZ drummer. Har kopierat över midifilerna till "My midifiles" i EZ katalogen. Spelar upp filerna en och en med hjälp av "play" knappen i EZ och allt låter som det ska bortsett från att vissa noter behöver i efterhand flyttas för att matcha BFD. Så långt är allt som det ska vara.

Men om jag click & drag:ar en BFD fil till arrfönstret från antingen windows utforskare eller EZs "groove display" följer vissa noter inte med. Det är inte så att noterna uteblir beroende på pitch, utan det är vissa noter i samma pitch hänger inte med.

Det som däremot fungerar är om jag använder Cubase "import midi" funktion. då följer allt med. Det jag kan se då är att de noter som annars inte följer med är långa, udragna noter. Men jag tycker att även de långa noterna borde följa med när man släpper ner filen ifrån utforskaren till arrfönstret

någon som kan förklara eller upplysa?

tacksam för svar

mvh

Annons
Postat

sista problemet låter skumt, har ingen lösning. Men det låter som att du är på spåret i och med att det långa noter som sorteras bort. Kanse någon inställning som behöver justeras.

Men det första du skriver om, att köra BFD-filer i EZ. Med hjälp av EZplayer free (läggs på "in:" / EZdrummer på "out:") så konverteras trumfiler till valda format. Så slipper du flytta trumslagen.

Postat
sista problemet låter skumt, har ingen lösning. Men det låter som att du är på spåret i och med att det långa noter som sorteras bort. Kanse någon inställning som behöver justeras.

Men det första du skriver om, att köra BFD-filer i EZ. Med hjälp av EZplayer free (läggs på "in:" / EZdrummer på "out:") så konverteras trumfiler till valda format. Så slipper du flytta trumslagen.

Aha, smart. Det kanske löser alla problem. ska testa, tack för tipset

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.