Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena!

Har fått ett litet problem med mina dynaudio bm6a som jag inte tror har funnits där hela tiden, dock inte helt säker.

Har lågt brus i diskanten när jag inte har nån volym på. Testat koppla ur kablarna och bara ha monitorn inkopplad i ett jordat vägguttag, men det brusar fortfarande.

Kan tillägga att innan jag upptäckte detta så fick jag ett högre tjut/brus i båda monitorerna när jag satte på dom. Kopplade då ur allt och startade om datorn som dom är kopplade till (terratec producer phase x24). Och då löste sig tjutet, men upptäckte då det låga bruset.

Min fråga är altså, ska det vara så?

edit: Märker ingen skillnad när jag lyssnar på dom, då märks inte bruset av.

Redigerat av Speggey
  • 4 veckor senare...
Annons
Postat

Har samma problem med mina Near 05, misstänker jordfel i laptopen. Dessutom får jag in lite spaciga ljud som påminner om min gamla Vic64 bandare. Kommer på nu att det kanske är min trädlösa router som påverkar...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.