Jump to content
Annons

Problem vid start av ProTools LE 7.4


Limpan

Recommended Posts

har precis installerat protools le 7.4 (kör mbox2 för tillfället)

....men den vägrar starta upp, utan hänger sig å ja får felmeddelande å sen stängs allt ner.

verkar som problemet kommer när den ska ladda nått midi-jox

har installerat om allt å uppdaterat till senaste PACE-drivisarna, men inget hjälper. Skumt ju?

ProTools 6.8 funkade bra, men alla mina projekt är gjorda i sjuan då ja hade m-powered innan, så behöver sjuan ju. Help me please...dump.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vid problem likt detta brukar jag alltid rekommendera att se va answerbase kan hjälpa till med..

..hittade detta..

har precis installerat protools le 7.4 (kör mbox2 för tillfället)

....men den vägrar starta upp, utan hänger sig å ja får felmeddelande å sen stängs allt ner.

verkar som problemet kommer när den ska ladda nått midi-jox

har installerat om allt å uppdaterat till senaste PACE-drivisarna, men inget hjälper. Skumt ju?

ProTools 6.8 funkade bra, men alla mina projekt är gjorda i sjuan då ja hade m-powered innan, så behöver sjuan ju. Help me please...]

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag sökt runt lite på DUC och hittat flera med samma problem:

DUC: ProTools 7.4 crashing at launch

Tydligen verkar det ha någonting att göra med just denna senaste version av ProTools (7.4) har svårt för användarkonton som har å ä ö i sitt namn. Mitt admin-konto har mitt namn (Linus Söderholm), alltså ett Ö, ska nu testa att byta namn till bara "Linus" å se vad som händer... återkommer strax

Link to comment
Dela på andra sajter

var tvungen att > make a new user account with english/keyboard setup.

.. and avoid any swedish characters in the account-name. 😱

and now it works! but come on digidesign.. time for a update like 7.4.1 so I can type swedish letters again... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...