Jump to content
Annons

Drivrutin till mbox.. Vilken är bäst?


bergis

Recommended Posts

Har införskaffat mig logic platinum 5.5 till min gamla bärbara pc.

Jag har en M-box som ljudkort, och undrar nu vilken drivrutin som ger stabilast audioinspelningar?

Både asio och direct I/O fungerar ju men vilken är mest tillförlitlig??

(har inte haft chansen att prova än men det kan vara skönt med ett tips för att slippa pröva sig fram)..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...
Har införskaffat mig logic platinum 5.5 till min gamla bärbara pc.

Jag har en M-box som ljudkort, och undrar nu vilken drivrutin som ger stabilast audioinspelningar?

Både asio och direct I/O fungerar ju men vilken är mest tillförlitlig??

(har inte haft chansen att prova än men det kan vara skönt med ett tips för att slippa pröva sig fram)..

Har också M-box till bärbar PC, men känner mig inte helt säker på att det är Pro Tools jag vill jobba i. Berätta gärna hur det funkar med Logic och M-box när du kommit igång. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. Och jag som trodde att det bara vara ASIO som funkade vid inspelning. Direct IO ger bara signal ut, trodde jag. Har jag fel?

ASIO funkar hyfsat för inspelning. Man kan tappa en buffer då och då (nån gång per timme), men det brukar inte spela så stor roll.

Trombonisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh...nu blir jag bara förvirrad. KAN man alltså köra m-box i andra program än PT? 😆 Jaha, så mycket visste jag,...och hur sjutton ändrar man drivrutiner? Är det inställningar i inspelningsprogramet ni snackar om eller är det nerladdningsbara drivrutiner som man sedan trycker in i sin box?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...