Jump to content
Annons

Artister och band sökes


Museeker (oregistrerad)

Recommended Posts

Museeker (oregistrerad)

Jag jobbar för en ny musiktjänst på internet.

Vi söker just nu alla typer av band och artister som ansvarar för sin egen musikdistribution

Besök gärna http://www.museeker.com och registrera ett konto. Det är GRATIS!

Efter du har registrerat dig kan du skapa en egen musikaffär

Från musikaffären kan du:

* Ladda upp och prissätta din musik

* Skapa och sälja egna album

* Lägga upp spelningar

* Följa er försäljning och popularitet genom ett enkelt och lättöverskådligt gränssnitt.

* Skriva och publicera nyheter om bandet

Vi hoppas att få se er musik på museeker.com snart!

John

Museeker AB

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Många sidor med musik på webben. jag lägger upp min musik på soundclick gargeband allears lite här och lite där. jo jag har en myspace sida också men där är jag så sällan. vad har din sida som ingen annan har ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar för en ny musiktjänst på internet.

Vi söker just nu alla typer av band och artister som ansvarar för sin egen musikdistribution

Besök gärna http://www.museeker.com och registrera ett konto. Det är GRATIS!

Efter du har registrerat dig kan du skapa en egen musikaffär

Från musikaffären kan du:

* Ladda upp och prissätta din musik

* Skapa och sälja egna album

* Lägga upp spelningar

* Följa er försäljning och popularitet genom ett enkelt och lättöverskådligt gränssnitt.

* Skriva och publicera nyheter om bandet

Vi hoppas att få se er musik på museeker.com snart!

John

Museeker AB

Ha ha! Underbar humor att signup proceduren säger "Fel! Ditt förnamn är för kort!" (jag heter Bo)... Inget bra tecken, hah.

Link to comment
Dela på andra sajter

Museeker (oregistrerad)

Ha ha! Underbar humor att signup proceduren säger "Fel! Ditt förnamn är för kort!" (jag heter Bo)... Inget bra tecken, hah.

Det är absolut inte bra! ber om ursäkt för den missen. kommer att åtgärdas tidigt i morgon bitti. hoppas du har överseende då vi precis släppt upp en beta-version av sidan.

skulle vara tacksamma om du ville gå in och prova sidan lite mer och se vad du tycker om funktioner och sidan i övrigt.

har du några frågor eller synpunkter, maila mig gärna på john@museeker.com

tack

john

Link to comment
Dela på andra sajter

Museeker (oregistrerad)
Många sidor med musik på webben. jag lägger upp min musik på soundclick gargeband allears lite här och lite där. jo jag har en myspace sida också men där är jag så sällan. vad har din sida som ingen annan har ?

Hej, det finns absolut många musiksidor på internet idag. vi har fösrsökt jobba mycket med att skapa snabba och effektiva verktyg för användaren att hitta till musiken på sidan.

vi är dessutom en helt internationell sida, som riktar sig mot artister och användare från hela världen.

för dig som artist, några av fördelarna!

* du kan ladda upp hur många låtar du vill

* du bestämmer helt och hållet dina egna priser

* du kan skapa egna nya album med de låtar du laddat upp på sidan, direkt på sajten

* alla användare på sidan får ett eget online-arkiv med de låtar de lagt till, därifrån kan de bl.a tipsa sina vänner om låtar, vilket ökar spridningen.

och mycket mer......

Gå gärna in på sidan och testa lite. Vi är som sagt fortfarande i beta-stadie så har du några frågor eller synpunkter, maila mig gärna på john@museeker.com

Är tacksamma för alla sorts feedback

Tack

John

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vi lever i internettider där inga satsningar längre kostar något, förutom en kurs i html kanske, tycks det finnas i princip obegränsat antal sidor som denna för oetablerade musiker att kasta bort sin tid eller sina pengar på.

Innan man registrerar sig bör man studera statistik, besökarantal och ta reda på hur sidan kommer marknadsföras.

Annars är det bortkastad tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Museeker (oregistrerad)
Eftersom vi lever i internettider där inga satsningar längre kostar något, förutom en kurs i html kanske, tycks det finnas i princip obegränsat antal sidor som denna för oetablerade musiker att kasta bort sin tid eller sina pengar på.

Innan man registrerar sig bör man studera statistik, besökarantal och ta reda på hur sidan kommer marknadsföras.

Annars är det bortkastad tid.

För det första vill jag säga att detta är en avancerad flashsida med helt intern streamingteknik.

Sidan är helt ny och som sagt fotfarande i beta-stadie, vilket gör det mycket svårt att mäta statistik. Museeker.com är ett internationellt projekt som till att börja med kommer att marknadsföras med en global bannerkampanj. Jag kan dessutom säga att vi kommer att ta in musik från oetablerade musiker och skivbolag vilket gör den attraktiv för båda parter. vi har också många nya funktioner för att öka spridningen av musiken för artisterna på sidan. t.ex kan man tipsa sina kompisar på sidan om låtar, som sedan spelas på den andres profil. alla funktioner är inte uppe ännu, men kommer inom kort.

En av fördelarna för lyssnare på sidan är att de har sitt musikbibiliotek online, som de kommer åt när som helst och var som helst. Härifrån kan låtarna bl.a laddas ned till datorn, läggas i spellistor alternativt streamas direkt från sidan.

Vore kul om ni ville gå in och prova sidan, se själva vad ni tycker. är mycket tacksamma för alla sorts feedback.

John

Museeker AB

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vi lever i internettider där inga satsningar längre kostar något, förutom en kurs i html kanske, tycks det finnas i princip obegränsat antal sidor som denna för oetablerade musiker att kasta bort sin tid eller sina pengar på.

Innan man registrerar sig bör man studera statistik, besökarantal och ta reda på hur sidan kommer marknadsföras.

Annars är det bortkastad tid.

För det första vill jag säga att detta är en avancerad flashsida med helt intern streamingteknik.

Sidan är helt ny och som sagt fotfarande i beta-stadie, vilket gör det mycket svårt att mäta statistik. Museeker.com är ett internationellt projekt som till att börja med kommer att marknadsföras med en global bannerkampanj. Jag kan dessutom säga att vi kommer att ta in musik från oetablerade musiker och skivbolag vilket gör den attraktiv för båda parter. vi har också många nya funktioner för att öka spridningen av musiken för artisterna på sidan. t.ex kan man tipsa sina kompisar på sidan om låtar, som sedan spelas på den andres profil. alla funktioner är inte uppe ännu, men kommer inom kort.

En av fördelarna för lyssnare på sidan är att de har sitt musikbibiliotek online, som de kommer åt när som helst och var som helst. Härifrån kan låtarna bl.a laddas ned till datorn, läggas i spellistor alternativt streamas direkt från sidan.

Vore kul om ni ville gå in och prova sidan, se själva vad ni tycker. är mycket tacksamma för alla sorts feedback.

John

Museeker AB

Du räknar upp massor av egenskaper men glömmer berätta om hur tjänsten skulle kunna vara till nytta.

Det är ju relativt meningslöst att synas på en sida ingen besöker, eller att sälja musik på en portal ingen handlar från.

Studio forums medlemmar utsätts för minst en sådan här fiskeriattack per månad, så du förstår kanske att det finns viss skepsis?

Speciellt som många av de tidigare intressentera försvunnit eller för en tynande tillvaro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Museeker (oregistrerad)
Du räknar upp massor av egenskaper men glömmer berätta om hur tjänsten skulle kunna vara till nytta.

Det är ju relativt meningslöst att synas på en sida ingen besöker, eller att sälja musik på en portal ingen handlar från.

Studio forums medlemmar utsätts för minst en sådan här fiskeriattack per månad, så du förstår kanske att det finns viss skepsis?

Speciellt som många av de tidigare intressentera försvunnit eller för en tynande tillvaro.

Om sidan aldrig skulle användas är den givetvis inte speciellt intressant för någon, men som kanske framgår är min förhoppning att så inte är fallet.. 😛

Nyttan infinner sig därmed i första hand när sidan vuxit till sig något.

Har inte följt dessa forum under så lång tid att jag sett några andra "fiskerier" 😳, men kommer inte som någon chock att det förekommer..

En viss mängd skepsis är alltid befogad, därmed inte sagt att allt nytt skulle vara ointressant.. Bästa är helt klart om man har tid att bedömma från fall till fall!

John

Museeker AB

Link to comment
Dela på andra sajter

Sidan känns faktiskt mer genomtänkt och gediget konstruerad än många andra man har stött på genom liknande reklamtrådar på forumet. Samtidigt gör ni samma generalfel som de flesta andra... ingen tydlig profil, öppet för vem som helst att lägga upp, ingen tydligt genomtänkt plan för marknadsföring etc.

Jag vill ha en sån här tjänst som dels väljer MEJ lika kritiskt som jag väljer DEN, och som kan hjälpa mej att hitta folk som skulle gilla min musik. Jag vill bli sedd som en unik akt med unika behov, inte som ett får i mängden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sidan känns faktiskt mer genomtänkt och gediget konstruerad än många andra man har stött på genom liknande reklamtrådar på forumet. Samtidigt gör ni samma generalfel som de flesta andra... ingen tydlig profil, öppet för vem som helst att lägga upp, ingen tydligt genomtänkt plan för marknadsföring etc.

Jag vill ha en sån här tjänst som dels väljer MEJ lika kritiskt som jag väljer DEN, och som kan hjälpa mej att hitta folk som skulle gilla min musik. Jag vill bli sedd som en unik akt med unika behov, inte som ett får i mängden.

Hej har du lagt upp något på soundclick någon gång? dom har ganska bra vad jag vet med statistik och dylikt och är användarvänlig tycker jag. vore kul och höra vad folk har för erfarenhet av olika webbsidor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Museeker (oregistrerad)
Sidan känns faktiskt mer genomtänkt och gediget konstruerad än många andra man har stött på genom liknande reklamtrådar på forumet. Samtidigt gör ni samma generalfel som de flesta andra... ingen tydlig profil, öppet för vem som helst att lägga upp, ingen tydligt genomtänkt plan för marknadsföring etc.

Jag vill ha en sån här tjänst som dels väljer MEJ lika kritiskt som jag väljer DEN, och som kan hjälpa mej att hitta folk som skulle gilla min musik. Jag vill bli sedd som en unik akt med unika behov, inte som ett får i mängden.

Kul att du finner lite du gillar med sidan!

Kan inte annat än hålla med om många av dina slutsatser. Användargenererade sidor blir ofta överösta med relativt bristfälligt material. Därvid kommer även vi ha vissa problem. Istället för att exkludera "dåliga" artister har vi istället, på gott och ont, valt att premiera dom vi och användarna faktiskt tycker är bra. Vad gäller marknadsföring finns det en väl utarbetat plan, även om man kanske inte tror det av den här "fiskningen" 😆 Inom en månad kommer dom flesta marknadsföringsprojekten vara igång, men det är att kasta pengar i sjön att annonsera efter användare innan tillräckligt med musik faktiskt finns på sidan..

MvH

John

Museeker AB

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte du ska lyssna på Demomannen, han är tyvärr oftast rätt bitter har jag fått erfara 😕 . Och jag förstår inte heller varför folk alltid är så negativt inställda till nya sidor. För det första tycker jag sidan är grymt snygg. Hoppas dock den är bättre uttänkt än All Ears vilken är en sida som verkligen suger. Där finns inget intresse för andras musik utan alla vill bara själva ha uppmärksamhet. Det slutar i stort sett oftast med att alla skiter i varandra. Där har t ex Garageband en stor fördel och där får man en hel del bra respons. Lycka till!

Redigerat av Soxic
Link to comment
Dela på andra sajter

Museeker (oregistrerad)
Tycker inte du ska lyssna på Demomannen, han är tyvärr oftast rätt bitter har jag fått erfara 😕 . Och jag förstår inte heller varför folk alltid är så negativt inställda till nya sidor. För det första tycker jag sidan är grymt snygg. Hoppas dock den är bättre uttänkt än All Ears vilken är en sida som verkligen suger. Där finns inget intresse för andras musik utan alla vill bara själva ha uppmärksamhet. Det slutar i stort sett oftast med att alla skiter i varandra. Där har t ex Garageband en stor fördel och där får man en hel del bra respons. Lycka till!

Kul att du gillar sidan! Goda möjligheter till kommunikation artister emellan är mer eller mindre ett måste, och därför något vi ägnat mycket arbete under senaste tiden. Håll ett vakande öga på måndag, då ganska omfattande uppdateringar kommer gå live. Vidare kommer inom kort möjlighet att recensera andra artisters låtar och album, publicera egna toplistor med mera. Förhoppningsvis kommer det möjliggöra mycket direkt feedback artister emellan!

mvh Martin

Museeker AB

Link to comment
Dela på andra sajter

Sidan ser faktiskt ganska bra ut. Men jag tycker det kanske är lite bökigt att användaren måste registrera sig för att köpa musiken. Och av min erfarenhet så är det 99,99999% musiker som hänger på sånna sidor. Och då känns det inte som att man får så många potentiella köpare. Det ar bara en tanke jag fick. Fixa en köpfunktion utan medlemmsskap. Jag vet såklart ingenting om sånt här så jag vet inte hur bökigt eller svårt det blir 🙂

Hur som helst så ser sidan bra ut, men inget jag kommer använda eftersom att jag håller mig enbart till myspace 😕 .

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Museeker (oregistrerad)
Sidan ser faktiskt ganska bra ut. Men jag tycker det kanske är lite bökigt att användaren måste registrera sig för att köpa musiken. Och av min erfarenhet så är det 99,99999% musiker som hänger på sånna sidor. Och då känns det inte som att man får så många potentiella köpare. Det ar bara en tanke jag fick. Fixa en köpfunktion utan medlemmsskap. Jag vet såklart ingenting om sånt här så jag vet inte hur bökigt eller svårt det blir 🙂

Hur som helst så ser sidan bra ut, men inget jag kommer använda eftersom att jag håller mig enbart till myspace 😕 .

Lycka till!

Det skulle absolut gå att ordna direktköp av låtar, men det medför vissa problem.. Exempelvis kommer vi inte ha en aning om vem som gjort köpet, och skulle personens hårddisk/mp3spelare sen krasha så kommer all deras surt förvärvade musik att gå upp i rök. Knappast en tanke som lockar folk att lägga pengar på musik..

Omöjligt är det dock värkligen inte, så ska undersöka saken ytterligare. Tack för feedbacken!

mvh Martin

Museeker AB

Redigerat av Museeker
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej hopp...

Här ver det livat...

Kan erkänna att jag reggat mig och om det inte är lite fusk med i spelet,

så tror jag nog den kan fungera. Vad jag saknar är lite mer webrelaterade

tjänster för artisterna. Ex webgrafik för länkning från andra siter, signaturer

osv. Sen tror jag att direktköp hade varit ultimata lösningen. Inte många

siter erbjuder det, utan du som köpar måste nästan ALLTID registrera dig

för kunna få den musik du vill ha.

Men men...Den som lever får se 🙂

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Museeker (oregistrerad)
Jag skulle gärna se en direktlänk med..Till artistens store.

som man kan länka till från andra platser/siter...

Kul att du blivit medlem på museeker!

När du säger webgrafik för länkning från andra siter, menar du små banners med loggor och liknande?

Det kommer en hel del nya uppdateringar nu i december samt i januari, då vi kommer lägga till en del såna saker under advanced i "My Store".

Det här med direktköp av låtar utan att vara inloggad har vi diskuterar mycket, och det är något vi kommer försöka lägga in på sikt. Sidan är byggd på ett sätt som gör det enkelt att lägga till det på ett bra sätt.. Man skulle t.ex kunna använda samma nedladdningsknapp som finns i "My Music", och lägga den överallt på sidan. Det gör att de låtar som är gratis går att ladda ner utan att betala, och de som kostar får man betala för med sms eller kreditkort.

Vad gäller direktlänkarna till artistsidorna så har vi det, de valet gör man när man skapar en "store". Men om du talar om för mig vad du vill ha så ordnar jag det i efterhand istället.

Hoppas allt fungerat bra för dig på sidan annars.

John

Museeker.com

Redigerat av Museeker
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...