Jump to content
Annons

Recommended Posts

Cat (oregistrerad)
Postat

hej hej jag skulle vilja få upp alla de kanaler som jag skapade i cubase i wav format så att jag kan panorera o lägga till effekter..När jag trycker fram mixer så går det inte att panorera inte heller när jag trycker på effektknappen så kommer inte den vanliga effektfönstret upp där man kan ändra eq´n..

det jag skulle vilja göra kort sagt är att panorera de olika kanalerna till (L edt o right)...

är det nånting jag har glömt att göra..

svejs..

Annons
Postat (redigerat)

För att du ska kunna panorera i Cubase krävs att du skickar kanalen till en stereoutgång (kan vara en buss oxå).

I alla fall under SX och uppåt. Vilken version kör du?

Åtgärd: kolla så att utgångskanaler och eventuella bussar är rätt inställda, sen får du ställa in alla kanaler i mixern.

EDIT: VST connections (F4) är första anhalten.

Redigerat av henrik.brunzell
Cat (oregistrerad)
Postat

tack för ditt svar Henrik....jag använder cubase sx 3...

ska testa oss fram...

happy halloween

Postat (redigerat)
hej hej jag skulle vilja få upp alla de kanaler som jag skapade i cubase i wav format så att jag kan panorera o lägga till effekter..När jag trycker fram mixer så går det inte att panorera inte heller när jag trycker på effektknappen så kommer inte den vanliga effektfönstret upp där man kan ändra eq´n..

det jag skulle vilja göra kort sagt är att panorera de olika kanalerna till (L edt o right)...

är det nånting jag har glömt att göra..

svejs..

Förutom det där med stereoout.. Du är nog inne på midikanalerna och trycker på effektknappen. Kolla i din mixer - för varje valt vsti (midiintrument) så har du en audiokanal som automatiskt döps till valt instrument. Där får du upp effektfönstret med inserts, eq och sends 😱

Redigerat av Gain

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.