Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har formaterat hårddisken och nyinstallerat Cubase samt The Grand som fungerat perfekt tidigare, men den här gången syns inte The Grand i device list i Cubase och jag vet inte ens om The Grand laddas vid start av Cubase. The Grand finns installerad i C:\Program\VstPlugins där alla mina andra pluggar finns och som Cubase hittar utan problem.

Jag kan starta The Grand utan Cubase, inga problem, men med Cubase hittar jag det som sagt inte i device list. Vet någon här vad detta beror på?

Annons
Postat

Precis, den dyker inte upp i VST instruments under Devices. Jag har nu testat att installera det i C:\programs\Vstplugins och C:\programs\Steinberg\Vstplugins men utan resultat. Dessutom verkar alla plugins installera sig i olika Vstmappar, helsnurrigt.

Postat

VST-pluggar kan ligga i olika mappar, sen måste man ange i Cubase vilka mappar den ska titta i.

Kolla att den mapp du använder finns i listan i Devices/Plug in Information.

I Cubase 4 finns det en knapp som heter "VST 2.x plugin paths", och i tidigare versioner tror jag man ser det direkt i "Plugin Information"-fönstret.

Postat

Tack, ska testa detta!

Kan man ha alla plugins i C:\Programs\Steinberg\Cubase\Vstplugins? Jag förstår inte varför jag har 3 olika VstPlugins-mappar utspridda.

Postat

HAr för mig att cubase lägger sina egna pluggar i t ex ...steinberg/cubase sx3/vstplugins och att pluggar från andra tillverkare som default hamnar i steinberg/vstplugins.

men man kan som sagt flytta omkring och städa lite som man vill, antingen samla allt i samma mapp eller t ex ha en mapp som heter "c:/downloaded free vstplugins" t ex.. för att sortera upp saker och ting.

så länge du anger alla sökvägar i cubase så ska det funka fint.

Postat

Det löste sig genom att jag installerade allt till Steinberg\Cubase\Vstplugins. Från och med nu installerar jag alla nya plugins till denna mapp. :-)

Tack för hjälpen Lars XLN Audio och tack för ett bra trumprogram ;-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.