Jump to content
Annons

Investera i Sub eller helt ny uppsättning?


BoGabrielNurmi

Recommended Posts

Hej!

Har länge suttit med ett par Samson Resolv 65a. Skriver generellt mest musik och slutför inte alltför ofta produktioner själv. På senare tid har det dock blivit mer av den varan och jag börjar känna att lyssningen lämnar övrigt att önska. Har nu två alternativ:

1) Införskaffa en matchad Sub till befintliga monitorer... Antingen Samson: http://www.thomann.de/se/samson_resolv_sub...a_subwoofer.htm eller den mindre men smidigare: http://www.thomann.de/se/samson_resolv_sub_88a_subwoofer.htm

Det lutar åt Sub88 (ifall det blir alternativ 1 dvs) eftersom jag inte har behovet av den större effekten i 120a eller det större elementet (eller har jag fel där, vad tycker du?).

2) Skaffar ett helt nytt monitorsystem. Låtar åt mindre KRK (för jag är en jävla sucker för den svart-gula looken! haha!) + sub.

Så frågan är vad som är det bättre alternativet. Jag är inte ute efter något överdrivet, men samtidigt bra nog för att i stort sett slutföra produktioner (nu har vi nog väldigt olika uppfattning om vad som är bra nog, men okej ni fattar).

Sitter med ett par AKG K271 och ett par Sennheiser EH2200 i hörlursväg, så på den fronten känns det lugnt.

En sekundär fråga är också: Hur viktigt anser Du att det är med en sub? Nyfiken på era åsikter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

de kan vara lite knepigt o ställa in en sub, om man inte gjort det tidigare.. men har man ett bra kalibrerringsprogram, en relativt mikrofon o lite tur, är de inga probelm!!!

men vill du höra vad som händer i de lite lägre registrena tycker jag du ska skaffa en sub, alt. större högtalare!!

Link to comment
Dela på andra sajter

de kan vara lite knepigt o ställa in en sub, om man inte gjort det tidigare.. men har man ett bra kalibrerringsprogram, en relativt mikrofon o lite tur, är de inga probelm!!!

men vill du höra vad som händer i de lite lägre registrena tycker jag du ska skaffa en sub, alt. större högtalare!!

Förhoppningsvis ska det inte vara omöjligt! Får väl be någon av mina mer tekniskt begåvade kollegor ordna det annars, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...