Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Har gjort en låt som jag ska ge till tjejen imorgon (förhållandet fyller ett år och vad passar bättre än låt i present...)

Jag har gjort audio mixdown till en wavfil, grejen när jag ska bränna ut den så blir det något knas.

Det blir inget ljud i stereon, den känner av att det finns en låt på skivan och den läser filen men det blir inget ljud.

När jag spelar den i mediaplayer så är låten 3:10 lång men när jag stoppar in den i stereon står det att låten är 3:40 lång vilket är lite knepigt....

Hjälp!

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

I vilket program har du spelat in låten? Är det i Cubase/Cubase LE? Då ska du markera med L och R var låten börjar och slutar, i det programmet. Kanske du glömt det. I så fall tickar den på tills den når R-markören (även om du upplever det som om själva låten är 3:10. Spelaren kan ju knappast ta det som att låten/filen är 3:40 om den inte är det. Eller så är cd-spelaren i stereon sönder?! Prova gärna att spela cd:n i en annan apparat också! Bärbar CD Walkman, bärbar cd-radio etc....

😉

:musik

Postat

Tack för svaren, sitter med ett exemplar i näven nu som fungerar alldels utmärkt i stereon, sedan att min sång är tämligen falsk och tråkig är en sak som nero tyvärr inte fixade åt mig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.