Jump to content
Annons

registering av LE


Nyberg

Recommended Posts

Hej

köpte ett mbox 2 mini för några veckor sedan och när jag installerade 7,3 det så regade jag som man ska göra osv, men jag kommer inte åt keyboard shortcut eller help delen av LE, måste man ha en iLok för att komma åt dessa? det verkar ju lite dumt.

/nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nä, det låter ju väldigt skumt. Ilok har ju bara hand om dina licenser till pluggarna osv. Fungerar kortkommandona då, så det bara är att du inte ser dom grafiskt i rullningslistan?

Har aldrig hört om detta förr.

MVH

Anders

hela help delen är grå markerad utom själva about Pro Tools. man tycker ju att man ska kunna komma åt help delen

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter riktigt skumt. Jag kan nog inte hjälpa dig där. Men är nyfiken när du fått ordning på det va som va fel. Som sagt, har aldrig hört talas om detta problem förut. Hoppas det löser sig. Ett ställe du kan kolla på ifall du hittar svaret där är DUC

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter riktigt skumt. Jag kan nog inte hjälpa dig där. Men är nyfiken när du fått ordning på det va som va fel. Som sagt, har aldrig hört talas om detta problem förut. Hoppas det löser sig. Ett ställe du kan kolla på ifall du hittar svaret där är DUC

MVH

Anders

har inte hittat nått som löste det föra problemet, verkar bara hända när film är inblandat. mixning av musik funkar hur bra som helst.

/nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter riktigt skumt. Jag kan nog inte hjälpa dig där. Men är nyfiken när du fått ordning på det va som va fel. Som sagt, har aldrig hört talas om detta problem förut. Hoppas det löser sig. Ett ställe du kan kolla på ifall du hittar svaret där är DUC

MVH

Anders

har inte hittat nått som löste det föra problemet, verkar bara hända när film är inblandat. mixning av musik funkar hur bra som helst.

/nyberg

Nu gick det upp ett ljus 🙂 , tyckte jag kände igen dig. F-n va surt med alla rpoblem du haft nu. Ja, själv så sysslar jag ju inte med film, så det förklarar nog min totala okunnighet om dina problem och att jag inte känner igen dem heller. Men som sagt, om du hittar lösningen på ditt/dina problem så upplys gärna. Alltid kul att få mer kunskap om sånt. Ett sista tips är en av våra forumedlemmar här som har nickname Bobogura. han brukar vara väldigt duktig på problem i Pro Tools 😛

(Hoppas du inte blir sur nu bobogura att jag anger dig som referens)

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter riktigt skumt. Jag kan nog inte hjälpa dig där. Men är nyfiken när du fått ordning på det va som va fel. Som sagt, har aldrig hört talas om detta problem förut. Hoppas det löser sig. Ett ställe du kan kolla på ifall du hittar svaret där är DUC

MVH

Anders

har inte hittat nått som löste det föra problemet, verkar bara hända när film är inblandat. mixning av musik funkar hur bra som helst.

/nyberg

Nu gick det upp ett ljus 🙂 , tyckte jag kände igen dig. F-n va surt med alla rpoblem du haft nu. Ja, själv så sysslar jag ju inte med film, så det förklarar nog min totala okunnighet om dina problem och att jag inte känner igen dem heller. Men som sagt, om du hittar lösningen på ditt/dina problem så upplys gärna. Alltid kul att få mer kunskap om sånt. Ett sista tips är en av våra forumedlemmar här som har nickname Bobogura. han brukar vara väldigt duktig på problem i Pro Tools 😛

(Hoppas du inte blir sur nu bobogura att jag anger dig som referens)

MVH

Anders

vet du föresten hur man "Authorizar" PT? ursäkta min svengelska.

/Nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter riktigt skumt. Jag kan nog inte hjälpa dig där. Men är nyfiken när du fått ordning på det va som va fel. Som sagt, har aldrig hört talas om detta problem förut. Hoppas det löser sig. Ett ställe du kan kolla på ifall du hittar svaret där är DUC

MVH

Anders

har inte hittat nått som löste det föra problemet, verkar bara hända när film är inblandat. mixning av musik funkar hur bra som helst.

/nyberg

Nu gick det upp ett ljus 🙂 , tyckte jag kände igen dig. F-n va surt med alla rpoblem du haft nu. Ja, själv så sysslar jag ju inte med film, så det förklarar nog min totala okunnighet om dina problem och att jag inte känner igen dem heller. Men som sagt, om du hittar lösningen på ditt/dina problem så upplys gärna. Alltid kul att få mer kunskap om sånt. Ett sista tips är en av våra forumedlemmar här som har nickname Bobogura. han brukar vara väldigt duktig på problem i Pro Tools 😱

(Hoppas du inte blir sur nu bobogura att jag anger dig som referens)

MVH

Anders

Hejsan... Lugnt Anders. Bara kul att hjalpa till.

Varfor hjalp menyn ar gra ar for att inte PT kan lanka till pdf hjalp filerna. Alltsa antingen saknas dom eller har fel filnamn.

Detta ar ett kant problem med den nedladdade versionen av 7.3 och 7.3.1.

Ladda ner pdf filerna fran http://www.digidesign.com/support/docs/

Och placera dom i C:\program files\digidesign\documentation\pro tools.

Se till att inte filnamnet andras.

Pa mac hittar du mappen under Mac Hd\applications\digidesign\Pro tools.

Funkar inte detta sen far man tyvarr oppna dom manuelt, alltsa inte genom PTs hjalp meny.

Detta ska enligt digi fixas i kommande versioner.

Tjo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...