Jump to content
Annons

Playback buffer krånglar


Nyberg

Recommended Posts

Hej kör på en M box mini med LE 7,3 på en dubbelkärning 3,39 Ghz dell dator med 2 gig i ram. vid uppspelade av en stor session såg säger pt att jag måste byta playback buffert även när jag kör på den lägsta, tips tack!

/Nyberg

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik från "HJÄLP"
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej kör på en M box mini med LE 7,3 på en dubbelkärning 3,39 Ghz dell dator med 2 gig i ram. vid uppspelade av en stor session såg säger pt att jag måste byta playback buffert även när jag kör på den lägsta, tips tack!

/Nyberg

Kör du på lägsta när du spelar upp en session? Då ska du ha på högsta playback buffer ju. Vid inspelning sänker du den lite för att få ner latency.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej kör på en M box mini med LE 7,3 på en dubbelkärning 3,39 Ghz dell dator med 2 gig i ram. vid uppspelade av en stor session såg säger pt att jag måste byta playback buffert även när jag kör på den lägsta, tips tack!

/Nyberg

Kör du på lägsta när du spelar upp en session? Då ska du ha på högsta playback buffer ju. Vid inspelning sänker du den lite för att få ner latency.

MVH

Anders

Oavsett vilken Buffer jag ställer så klagar pt och med den prestanda jag har på datorn ska ju detta inte vara nått problem.

/Nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du absolut senaste uppdateringen av 7.3? Tror det är Ics4 som är senaste. Kan hjälpa, ofta när jag har fått nått problem med PT (okej, har bara varit två gånger) så var det uppdateringen som var lösningen.

MVH

Anders

håller på att updatera till 7,3,1 nu kanske det hjälper.. sessionen som jag kör med film om det har nått med saken att göra med det verkar konstigt.

/nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope det fungerade inte :-( testade även att lägga filmfilen på en annan hårddisk, men det hjälpte inte. cpu mätaren och disk mätaren i pt vissar inget överflödigt, men i medelandet som ploppar upp står det att operativsystemet har hållt undan störningar förlänge och jag är tvungen att öka buffersizen.

/nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

F-n. Okej, nästa grej som jag skulle kolla är om det är så att PT tappar kontakten med din Mbox. Då kan meddelandet om störningar komma upp. Har du en felkod förresten? Testa att byta USB-port för din Mbox och om felet kommer upp igen så skriv ner felkoden.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej.

Mitt sista tips är nu då att gå in på http://www.digidesign.com och så söker du på felkoden. Jag sökte och fick upp flera svar så det är nog bättre du går in själv och tittar vad som kan passa just dig.

MVH

Anders

ingen fungerade, alla saker som de rekomenderade var redan gjort i BIOSen. Vet ej vad man ska göra nu:(

/nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du...detta var ingen lätt nöt att knäcka. Det sista jag kan komma på är om det ämdå är så att din mbox tappar kontakt för en kort sekund. Du har ju testat att byta usb-port, men kanske testa att byta usb-kabel också? Kanske har någon annan liggandes eller nån kompis som har någon så du inte behöver köpa någon. Annars så är det nog supporten som gäller där du köpte din mbox. Ledsen att jag inte kunde göra något mera. Kanske finns någon annan här som vet mera om problemet som kan rycka in. Förstår du börjar bli lite smått galen, har ju varit ett tag nu detta problem.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

jo börjar bli lite drygt, testade även med ny usb på och inget hände....:rolleyes:

Testade sedan en musik session med 32 spår med ca 5 pluggins på varje spår, samt sends på alla spår till 2 auxar med reverb på. sedan gjorde jag volymåkningar, pan åkningar på samtliga kanaler. ställde även in 512 ibuffer size. ok fick inga fel meddelanden alls. Så det verkar enbart krångla när film är med i sessionen.

/Nyberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...