Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte kolla med er kunniga, det är nämligen så att jag tänkte sälja alla mina billiga prylar hemma, och köpa lite ordentligt material för att kunna spela in bra musik, tänkte börja med att köpa ny dator. Vad är det för något som rekommenderas till mig som vill göra bra musik hemma, det jag helst vill ha är en laptop, finns det någon laptop som rekommenderas till ett okej pris?

Jag skulle gärna ha era synpunkter och tips på vad för ljudkort jag då bör skaffa, skall det vara ett extern, lite bättre (dyrare?) än vad som oftast ingår i laptops. Skulle gärna vilja ha tips på hur viktigt det är med processorn, minne och så för att man enkelt och bra skall kunna använda Cubase.

Annons
Postat

Förfrågningar om lämplig laptop brukar (förr eller senare) alltid besvaras med MacBook (eller MacBook Pro) på detta forum,

så nu tänkte jag vara först.. Inte billigast, men så gott som alltid smidigt och problemfritt.

Mycket minne är alltid bra, 2 gigabyte känns som standard idag.

Skärm är också viktigt, upp till 20" (om än till hemska priser) finns ju på laptops idag, men kanske en extra skärm

är mer prisvärt.

Hade jag råd, så skulle jag köpa ett RME fireface 800, det känns stabilt och bra. Externt är enda alternativet på

bärbara, och utbudet är störst på firewire.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.