kenjoswe Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 Hej alla, Jag har en Kontakt 2 plugin i Cubase SX där ett basljud av någon anledning ligger kvar även när låten har stoppat. Vad beror detta på? Jag använder även trummor och orgel från Kontakt2 (på olika midikanaler) samtidigt som basen. Kent J.
Assar Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 Svårt att svara på ... Vad händer om du använder samma midispår i Cubase men byter instrument? Ta nån bas ur t ex Universal sound module. Vad händer om du bypassar alla script i Kontakt?
kenjoswe Postat 7 oktober 2007 Trådstartare Postat 7 oktober 2007 Jag har provat med andra instrument men inget hjälper. Om jag tar bort alla instrument utom basen så försvinner problemet med att basen inte släcks. Det finns inga script på basen. Kent J.
Assar Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 Vild gissning: Vad har du för input på bas-midikanalen?
kenjoswe Postat 7 oktober 2007 Trådstartare Postat 7 oktober 2007 Vild gissning:Vad har du för input på bas-midikanalen? Det är mitt USB - keyboard. Om jag stänger av detta kvarstår problemet. Kent J.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.