Jump to content
Annons

Problem med USB keybord


Harizzz

Recommended Posts

Annons
Har vart och köpt ett Garagekeys, ett USB drivet keybord, på Jam och kunna spela på det i Reason. När jag går in på preferences och ska söka efter keyboardet hittar inte Reason det. Nån som vet var felet ligger?

har du installerat drivisarna?

Har du fått det funka i andra program?

Fins det inte alls med på lisstan i Reason?

Hittar datorn det överhuvudtaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kopplade in det stog det att det var installerat och klart för att användas efter cirka 5 sekunder. Inga cd-skivor eller nåt med i kartongen, bara plug in and play.

Hur får man själva datorn att hitta keybordet då?

handlar det inte om att ditt keyboard inte är mappat för reason????..

Jag hade liknade probs med edirol...men hittade sen en knapp som automatiskt hittade mitt keyboard..Inga drivisar.....well kontrollpanelen, ????

R

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Gå till Preferences.
  • Växla till Midi-fliken (alt. Keyboard and Control Surfaces beroende på din Reason-version)
  • Klicka Add
  • Välj <Other> som tillverkare
  • Välj MIDI Keyboard (No Controls) som modell
  • Längst ner på MIDI Input ska du kunna välja GarageKeys som midi-port. (Du kan också klicka Find och trycka ner en tangent på din klaviatur)
  • Om klaviaturet inte finns listat under MIDI Input är det inte fel på Reason. Då har Windows inte hittat klaviaturen/misslyckats med Plug&Play-drivrutinerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
  • Gå till Preferences.
  • Växla till Midi-fliken (alt. Keyboard and Control Surfaces beroende på din Reason-version)
  • Klicka Add
  • Välj <Other> som tillverkare
  • Välj MIDI Keyboard (No Controls) som modell
  • Längst ner på MIDI Input ska du kunna välja GarageKeys som midi-port. (Du kan också klicka Find och trycka ner en tangent på din klaviatur)
  • Om klaviaturet inte finns listat under MIDI Input är det inte fel på Reason. Då har Windows inte hittat klaviaturen/misslyckats med Plug&Play-drivrutinerna.

Det enda jag hittar under midi input är SB Audigy 2 ZS MIDI I0 [2800] och SB Audigy 2 ZS MIDI I0 2 [2800] (två portar eller nåt från mitt ljudkort?). I kontrollpanelen-> ljud och ljudenheter-> maskinvara så ligger klaviaturen som "USB-Ljudenhet", så antagligen har Windows hittat den. Jag vet inte om Windows har misslyckats med Plug&Play-drivrutinerna.

Vad ska jag göra???

Redigerat av Harizzz
Link to comment
Dela på andra sajter

I kontrollpanelen-> ljud och ljudenheter-> maskinvara så ligger klaviaturen som "USB-Ljudenhet"
Ring JAM. Johan löser nog det där snabbare än den tid det tar att skriva här. :rolleyes: Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

I kontrollpanelen-> ljud och ljudenheter-> maskinvara så ligger klaviaturen som "USB-Ljudenhet"
Ring JAM. Johan löser nog det där snabbare än den tid det tar att skriva här. 😄

Han sa att det bara var att koppla in, leta rätt på keyboardet i midi input och börja köra. Inte mycket till hjälp i den är situationen 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

I kontrollpanelen-> ljud och ljudenheter-> maskinvara så ligger klaviaturen som "USB-Ljudenhet"
Ring JAM. Johan löser nog det där snabbare än den tid det tar att skriva här. 😕

Jag provade att koppla in keyboardet i min kära fars bärbara dator. Där stod det att drivrutininställningarna misslyckades att installeras. Kanske samma sak händer med min egna stationära dator fast den inte säger till? Vad ska jag göra då???

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...