Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag la ut detta recept pĂ„ en annan trĂ„d men kĂ€nner mig tvingad att lĂ€gga ut det till hela allmĂ€nheten eftersom detta Ă€r ett sĂ„ uppskattat recept. Observera att jag har copywright pĂ„ det! 😛

Studiokaffe (1 - 10 "portioner")

1. skölj ej ur kaffekannan utan hÀll bara ut det gamla men spara gÀrna en liten slatt.

2. hÀll pÄ vatten (som dom blandar sig lite med det gamla).

3. Stick smÄ smÄ hÄl i filtret.

4. HÀll i kaffet (i filtret dÄ givetvis) och hÀll gÀrna i lite lite vaniljsocker.

5. SlÄ pÄ kaffebryggaren.

Helt suverÀnt för trötta musiker och ljudtekniker.

Han som lÀrde mig detta heter Rex och jobbade pÄ Mi-Mo Records.

Annons
Postat

AWHRIGHTY.. dÄ kanske man kan köra en lÄngsession i helgen pÄ 48 timmar i strÀck.. och kanske fÄ nÄgot gjort...

Ska testas..

Postat
Kafferecept och liknandes hÀnvisas uppehÄlla sig i följande forum, det har plus talat om för mig.

///Minus

Är nog inte benĂ€gen att hĂ„lla med dig dĂ€r eftersom det handlar om att kunna prestera bĂ€ttre i studion 😛

Cherrypop (oregistrerad)
Postat
Har lĂ€nge funderat pĂ„ varför det alltid Ă€r bassisten som gör kaffet? Är det sĂ„ eller Ă€r det bara jag?

Fan det stÀmmer!

Hmm... luktar konspiration tycker jag 😛

Postat
Kafferecept och liknandes hÀnvisas uppehÄlla sig i följande forum, det har plus talat om för mig.

///Minus

Är nog inte benĂ€gen att hĂ„lla med dig dĂ€r eftersom det handlar om att kunna prestera bĂ€ttre i studion 😛

Du har ingen studio, hence inget behov av kaffe, och dĂ€rför Ă€r det Ă„ter ett OT-relaterat Ă€mne 🙂

Postat (redigerat)

///Minus

Caffe plattsar lÀtt under almÀnt fram till dess det fÄr ett eget forum.

Edit: Stavfel

Redigerat av Tobbe
Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Det Ă€r ett h-lvete att inte dricka kaffe. Alltid hamnar man utanför. 😛

HACKEMAN DRICKER INTE KAFFE!!!

Har du körkort, gubben?

🙂

Postat
HÀll i kaffet (i filtret dÄ givetvis) och hÀll gÀrna i lite lite vaniljsocker.

Vaniljsocker i kaffet ? kanel och kademumma kÀnner jag till.

Samt allt annat trams som dom sÀljer i Stockholm som har

blivit rena rama cappuchinogettot dom senaste Ären.

Eftersom man Àr van vid fosterfördrivningsmedlet pÄ jobbet sÄ Àr man hÀrdad

bÄde i smaklökarna och magen efter ca 10-20 koppar om dan.

Man blir sÄ kaffe-bakis sÄ pÄ kvÀllarna pallar man inte mer.

PÄ helgen möjligtvis blir det kaffe. Vill man vara tung missbrukare

och fÄ riktiga kickar rekomenderas kok kaffe...

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Det Ă€r ett h-lvete att inte dricka kaffe. Alltid hamnar man utanför. 😉

Har du körkort, gubben?

😉

Postat
Har lĂ€nge funderat pĂ„ varför det alltid Ă€r bassisten som gör kaffet? Är det sĂ„ eller Ă€r det bara jag?

Fan det stÀmmer!

Hmm... luktar konspiration tycker jag 😉

Ja, nĂ„tt fuffens Ă€r det i a f... 😉

Postat

Fan det stÀmmer!

Ja, nĂ„tt fuffens Ă€r det i a f... 🙂

Det Ă€r för att ge tyngd & botten i smaken... 😉

Det skulle bara bli tunnt & blaskigt annars.

Postat
Det Ă€r ett h-lvete att inte dricka kaffe. Alltid hamnar man utanför. 😉

Har du körkort, gubben?

🙂

Ens körkort kommer och gĂ„r. Visste du inte det? 😉

AngĂ„ende kaffedrickandet var jag inte helt Ă€rlig. Jag kan faktiskt dricka en espresso till sambucan. Inte tvĂ€rtom. 😉

Postat

Fan det stÀmmer!

Ja, nĂ„tt fuffens Ă€r det i a f... 🙂

Det Ă€r för att ge tyngd & botten i smaken... 😉

Det skulle bara bli tunnt & blaskigt annars.

😉🙂

denton (oregistrerad)
Postat

Jag Àr oxÄ basist och fÄr Àven jag alltid koka kaffe

Postat

..och dom av oss som "spelar alla instrument" dĂ„?...Ă€r man basist sĂ„ fort man kĂ€nner att kaffetarmen skriker och man stegar mot bryggaren... 🙂

Postat

personligen har jag en kaffekokare som sköter allt Ă„t mig.. inklusive drickandet.. dessutom har den bĂ„de körkort och hemligt recept pĂ„ sitt kaffe... ... ... ... 🙂

Postat

Kaffe À Àcklit!

Cola Àr mycket bÀttre.

Godare, kallare, och dessutom har det ytterliggare en positiv effekt förutom koffeininnehÄllet, om man vill hÄlla sig vaken under lÄnga musik/plugg/jobb-pass.....................

Efter en normal förtÀring (minst 1 liter per timma) sÄ blir man sÄ kissnödig att man mÄste springa pÄ toaletten med jÀmna mellanrum... Ingen chans att slumra till dÄ inte!

🙂

Dessutom motverkar ett stadigt coladrickande tandsten! 😆

Postat

som kaffedrickare av megamÄtt

sÄ Àr det helt Ok att Bassisten fixar fikat !

Basen Àr grunden i all musik sÄ det Àr liksom en hederssak,

tycker jag !

( appropÄ ingenting, sÄ Àr det dax för en kopp NU )

10-4

Postat

Hackeman!! Vad Ă€r du egentligen? FörrĂ€dare av vĂ„rt heliga kaffe?! VA?! 🙂 Man ska inte förstöra den Ă€dla dryckens arom med nĂ„got sĂ„ ogudaktigt som en mufiin!! Är vi överens?! 😆

Postat

Vet inte om ni uppmĂ€rksammat det, men kaffe befrĂ€mjar inte kreativiteten nĂ€mnvĂ€rt. DĂ€remot Ă€r ett rikligt intag av danska öl vĂ€ldigt upplyftande för humöret och inspirationen. SĂ„ en dag i studion med en back kĂ€llarsvala danska gĂ„r hand i hand. Vissa veckor kan det gĂ„ mĂ„nga backar.... 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.