Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har funderat på o köpa ett MOTU eftersom det sägs fungera bra tilsammans med vista. är det någon som har ett MOTU och vill dela med sig av sin erfarenhet av detta kort.

jag kommer att använda kortet mestadels till insp av akka, sång, elgit och piano. är det ett bra val med ett MOTU?

// Ponnyboy

Annons
Postat

Har ett Motu 828, helt galet krångel fritt och funkar helt galant! Motu rekommenderas 😊

Hur det funkar med Vista har jag däremot ingen aning om..

Postat

MOTU har varit med länge och vet vad de pysslar med, så det är nog ganska riskfritt att köpa deras prylar... 😕

Vista är ett stort frågetecken när det gäller musikburkar. Det verkar bl a som om det ger högre latency än XP, enligt vad jag har hört på olika håll. Jag skulle inte välja Vista i dagsläget...

Elof (oregistrerad)
Postat
Har funderat på o köpa ett MOTU eftersom det sägs fungera bra tilsammans med vista. är det någon som har ett MOTU och vill dela med sig av sin erfarenhet av detta kort.

jag kommer att använda kortet mestadels till insp av akka, sång, elgit och piano. är det ett bra val med ett MOTU?

// Ponnyboy

Har haft 828mkII, två olika. Displayen pajjade på det första, jag fick ett nytt tillbaka fast garantin hade gått ut, det kostade runt 1700kr.

Nu har jag två HD192or, varav en pajjade nyligen, den fick jag också skicka till staterna och fick en ny tillbaka för ungefär samma pengar. MOTU verkar vara generösa med support och hur de hanterar prylar som pajjar, men det känns lite oroväckande att man haft två prylar som pajjat, och båda ungefär exakt ett och ett halvt år efter de var inköpta. Mina grejjer används nästan varje dag, minst 5-6 timmar.

Tycker motu är bra och prisvärda grejjer (trots de fel jag haft), med bra support och många användare i sverige.

Det är nog ett smart val, RME kan ju också vara ett alternativ. PS. har absolut ingen erfarenhet av vista eller xp för den delen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.