Jump to content
Annons

datormusik.net drar igång ny tävling!


dempa

Recommended Posts

Annons
3.  Effekter får användas för att manipulera samplingarna.

Till vilken grad? 😛

Hehe, ja, det där var upphov till stor debatt inom datormusik.net "crew" innan vi publicerade tävlingen. Vår önskan är att det klart o tydligt hörs att det är gjort med röstsamplingar. Jag menar, och som jag oxo skriver på tävlingssidan, det GÅR ju att ta en röstsampling, eller vilken sampling som helst egentligen, reducera den till en enkel vågform o använda som synthljud. Inte en chans att man hör att det var en röst från början... Men det är ju inte riktigt så vi tänkte.

Även förslaget att inte tillåta effekter var uppe på tal men vi resonerade som så att det kanske skulle göra det lite för tråkigt.

Det enda som stör mig nu är att jag är tävlingsledare, dvs jag får inte ställa upp i tävlingen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

3.   Effekter får användas för att manipulera samplingarna.

Till vilken grad? 😛

Ah, synd att man inte har någon mikrofon här i sin lilla hemmastudio, inte ens en sketen datormick (Senaste bet husdjuret sönder när han smet in i rummet). Det blir till att spela in någon annanstans.

Äh, köp ett par PC-lurar med inbyggd mik. Det gjorde jag, för 150 spänn, och har använt dessa till alla mina sånginspelningar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

* gaaaaaaaaarv!!! *  😆

Han den där japanen Dokaka är ju verkligen en förebild.. lyssnade precis på hans vocal version av "Smells Like Teen Spirit"..  😛

Hehe, joru, han vet hur man gör.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får hoppas att Jake Kaufman inte ställer upp, ty då är ni chanslösa 😆

http://virt.vgmix.com/music/arrange/v-mario3_1-2.mp3

http://virt.vgmix.com/music/arrange/v-starwars.mp3

Vänstra kanalen på Star Wars temat från 1:00 till 1:10 är förresten genialisk, låter som en falsettsjungande mus på E.

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får hoppas att Jake Kaufman inte ställer upp, ty då är ni chanslösa 😆

http://virt.vgmix.com/music/arrange/v-mario3_1-2.mp3

http://virt.vgmix.com/music/arrange/v-starwars.mp3

Vänstra kanalen på Star Wars temat från 1:00 till 1:10 är förresten genialisk, låter som en falsettsjungande mus på E.

/Majken

Underbart!! 😆 Jag fattar inte varför, men jag bara totalt älskar sånt där!! 😛

För att inte nämna Only You med The Flying Pickets... helt klart en av mina favoriter! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart!! 😏 Jag fattar inte varför, men jag bara totalt älskar sånt där!! 😆

För att inte nämna Only You med The Flying Pickets... helt klart en av mina favoriter! 🙁

Håller med Hackis!

Har hittat ett annat gäng också, som kallar sig Rockapella, som gjort bl.a breakfast at Tiffanys, Brown eye girl etc. Underbart.

Det är ju på något sätt musiken i dess ultimata ursprungsform, inte helt lätt att fuska och maskera.

Å andra sidan, redan Swedanes var ena riktiga baddare på detta!

edit; Vectro, får inte din länk att funka...

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 7 månader senare...

Den där DOKAKA....tja, jag har aldrig garvat så mycket...

Det låter som om...

Weird Al möter Bobby McFerrin i en mörk gränd för att köpa lite crack utav Anton Maiden.

Så dyker Blue Man Group upp och efter de har köpt/tagit crack börjar de sjunga tillsammans... 😎

Alltså. Dokaka påminner mig lite om en film...Farenheit 450. Där det bränns alla böcker och det bildas en undergroundkultur där folk, går omkring och reciterar klassiska böcker. För ingen kan läsa dem längre måste man lära sig dem utantill, och så för man det vidare till nästa generation. Så en person är t ex Tolstlojs "brott och straff" och går runt och memorerar den hela tiden, muntligt och pratar högt hela tiden för att inte glömma bort boken.

Dokaka, är vad som händer om alla akustiska instrument bränns på bål, och elektriciteten försvinner. Man tvingas återskapa och lära sig allt med munnen...

😎

Extremkuriosa kallar jag det. Men fan va asball...! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...