grimmer Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 HEJ! Har Cubase VST32. Om jag t.ex. har trumspår på Spår 1 men vill lägga på Overdrive effekt på Spår 2, hur gör man då? Som det är nu så blir det overdrive på alla Spår med ljud. Så jag måste Muta de Spår som inte ska ha dist, eller så måste jag spara det distade spåret och importera wave filen. 🙂 Super tacksam för svar. Mvh Alex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 nu var det ett tag sen jag jobbade med cubase VST32, men den har också insert-jox vad jag vet. Hur har du lagt dit overdrive-effekten? Kommer den på båda spåren så måste du ha lagt den på mastern och inte på det enskilda spåret? Är spår1 och spår2 grupperade eller är dom helt separata? .. jag tror inte du ska behöva få effekten på alla spår... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
grimmer Postat 19 september 2007 Trådstartare Dela Postat 19 september 2007 nu var det ett tag sen jag jobbade med cubase VST32, men den har också insert-jox vad jag vet. Hur har du lagt dit overdrive-effekten? Kommer den på båda spåren så måste du ha lagt den på mastern och inte på det enskilda spåret? Är spår1 och spår2 grupperade eller är dom helt separata?.. jag tror inte du ska behöva få effekten på alla spår... Jag går in på master effects och väljer overdrive, då får man ju en liten popup med dist inställningar och så. Den har en röd knapp förutom inställningarna. Och den är för av och på. Spåren ligger på och under varann med Spår 1 överst i ordningen.. Ja det är väl ungefär det, heter det nåt när man ska ha effekt på ett visst spår? Tänkte så jag kanske kan leta efter nåt. Man kanske måste öppna nån annan panel där man lixom drar linjer från effekt poppupen till Spåret man ska ha det på?? Hum.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Nån som fortfarande använder VST32 borde egentligen svara,,, jag har ett svagt minne att de finns nått som liknar din "master effects" men på den enskilda kanalen.. Om du väljer den kanalen, finns där en liten knapp med ett litet "e" i? Har för mig att man kan få upp en liknande pop-up då och lägga in overdrive där istället, så du får de bara på den kanalen. I Cubase SX så är det bara att välja rätt kanal, rulla ut "INSERTS" och i en tom slot där lägga overdrive. Men kommer inte ihåg hur det ser ut i VST32... Men iaf-> "MASTER EFFECTS"->påverkar alla spåren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.